• TvåBusar

Hur länge har era barn använt storlek 92?

Som rubriken lyder. Hur länge har era barn använt storlek 92 på kläder?

Hur gamla var dom då?

Dax att fylla på garderoben men vet inte hur mycket som kommer gå åt.

• Svar på tråden Hur länge har era barn använt storlek 92?
  • Kina79

Mina tjejer har båda mer eller mindre hoppat över 92. De hade 86 och 86/92 ganksa länge och sen var det mer lagom att köpa 98.

Stora tjejen hoppade över 92 den vintern hon var nästan 2. Och lilla tjejen började jag köpa 98 till nu precis, hon är 4.

• MammaCarin 06 och 10

JAg älskar att köpa kläder till Nova och kommer ihåg att jag aldrig behövde handla så mycket i stl.92 till henne för hon växte ur dom så snabbt så om ditt barn växer mycket just nu så hade jag satsat på 98 i sommarkläder :)

• FrökenFreja

Det där är ju så olika!
    Min dotter är 2,5 men har fortfarande 86 eftersom hon är kort och smal.
    92 känns det som att hon kommer kunna använda en evighet ;)

• Eva X

Sonen har haft plagg i storlek 92 sedan i somras (då var de visserligen lite stora) och kan fortfarande ha en del av dem. Fyllde två nu i mars. Vi får se hur länge till storleken funkar.

• Eva X

Tycker det är superolika i olika affärer också. 92 från Lindex känns litet medan det mesta av 92 från Kappahl passar perfekt just nu. Polarn o pyret är också rätt lagom.

• TvåBusar

Tycker det är synd att det inte finns 92/98 storlek. 86/92 är på gränsen (beroende på fabrikat) redan och 98/102? är på tok för stort.

Blir att blanda storlekarna lite då får vi se vad som behövs och vad som blir över. 

• Lalalong

Klara hoppade nästan över 92 helt och hållet!

Hon hade 86 i ett drygt år. 92 i 2-3 månader och sen 98 i ett år ungefär. Nu har hon precis gått upp på 104.

De 2-3 månaderna hon hade 92 så var hon 2 år och 6 mån- 2 år och 8-9 månader.

Klara 060504, Alva 100117
Svar på tråden Hur länge har era barn använt storlek 92?