• susannanilsson86

knottror i ansiktet

Vet inte riktigt om jag lägger detta inlägg rätt men provar här!
    Jag har en son på snart 3 månader som börjat få små knottror i ansiktet, på halsen och bak öronen. Fick rådet av bvc att smörja med miniderm eftersom han är lite torr och det då kunde bero på det. Har gjort det men tycker istället att det har ökat. Dom är även lite rödaktiga , ser lite ut som "dålig hy" eller hur jag ska förklara det.
    Någon som har en idé om vad det kan vara?

Tacksam för svar

• Svar på tråden knottror i ansiktet
  • Sessilou

oj svårt att svara på. Såna små bebisar har ofta diverse prickar o knottror osv.
    kan vara hormonprickar, eller exem, eller bara pga torrhet.

Det kan oxå vara allergi. Fortsätt ni att smörja, hjälper det inte, gå till en barnläkare som får titta på det. Det finns ju olika salvor för olika åkommor.

Less is more=)
  • susannanilsson86
    Sessilou skrev 2010-04-22 11:46:02 följande:
    oj svårt att svara på. Såna små bebisar har ofta diverse prickar o knottror osv. kan vara hormonprickar, eller exem, eller bara pga torrhet. Det kan oxå vara allergi. Fortsätt ni att smörja, hjälper det inte, gå till en barnläkare som får titta på det. Det finns ju olika salvor för olika åkommor.
    okej, tack för svar! Förtsätter och smörja så får vi se! Kan heller inte komma på att jag ätit något konstigt, funderade på sköljmedel men eftersom det bara är i ansiktet tror jag inte att det är det.
  • hallonfamiljen

min son var som en prickig korv när han var en månad gammal o bvc sa att det är hormonplitar, som är deras uppbyggnad av immunförsvaret då de utsätts för olika ämnen osv. Det kommer nog å gå över snart ska du se =)

• han

min flicka på 3 veckor har oxå gått o blivit prickig korv :) precis som du beskriver mest i ansiktet o bakom öronen som dålig hy ungefär - när jag visade för bvc så tyckte hon att så länge bebis inte störs av det typ kliar o gråter så kan man låta det va. det kommer gå bort av sig själv sa de så jag väntar o ser :/

• susannanilsson86

okej, min lilla kille har torr hud så smörjer med miniderm så även om prickarna inte försvinner kanske hans hud iaf bättre :) Det med prickarna verkar ju ganska vanligt så jag avvaktar och ser!
    Tackar för kloka råd :)

• Makadam

Som sagt, BVC sa till mig också att det beror på hormonpåslag.
    Det gick över av sig självt efter ett tag.

• susannanilsson86
    Makadam skrev 2010-04-22 16:17:10 följande:
    Som sagt, BVC sa till mig också att det beror på hormonpåslag. Det gick över av sig självt efter ett tag.
    bra att veta
Svar på tråden knottror i ansiktet