• tiny me
    Äldre 22 Apr 14:46
    1463 visningar
    2 svar
    2
    1463

    Hjälp... Mobbing?

    Hej...
    Min dotter går i första klass och vi tror att hon blir utfryst. Hon är väldigt bossig och en "lillmamma" åt alla. Men nu verkar tjejerna i hennes klass fått nog. Hon får inte vara med och leka längre och ingen ringer till henne nu för tiden. Vi har försökt att prata med henne, men det ger inga resultat.
    Det blir en ond cirkel... Hon blir arg på sina vänner för att hon inte får vara med och de vill inte ha henne med när hon blir arg =(.
    Det skär i hjärtat när hon kommer hem och berättar att ingen vill vara med henne och att hon är själv på rasterna. Senaste gångerna vi ringt till kompisar har de sagt nej till att leka. De vill inte helt enkelt.
    Hur ska vi kunna ändra på hennes sätt att vara mot kompisar?
    Vore tacksam för svar...
    Mvh Micke

  • Svar på tråden Hjälp... Mobbing?
  • tiny me
    Äldre 22 Apr 17:02
    #1

    Puff...

  • Äldre 22 Apr 17:21
    #2

    Min syster dotter är lika som er dotter och det råd jag har är att prata med läraren se till att det är en vuxen med så mycket som möjligt, bjud hem kompis genom att prata med deras förälder och var en hjälpande hand för er dotter när dom ska bestämma vad dom ska leka och stoppa henne när hon bestämmer för mycket för att lära henne att förstå hur mycket roligare det är när man bestämmer lika mycket.

    Det jag vill säga är att er dotter behöver mycket vuxen stöd


    Alexander 95 Felicia 97 Casper 08
Svar på tråden Hjälp... Mobbing?