• maria81

Hjälper emla vid piercing i bröstvårtan?

Ja jag vet att smärtan ska vara halva nöjet men har bestämt att jag gärna är utan det så mycket som det nu går...

Imon är det dags och jag börjar bli lite nervös. Vet att man får lov att ha bedövning där men vad lindrar mest? Emlaplåster??

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
  • Svar på tråden Hjälper emla vid piercing i bröstvårtan?
  • mosterYster

Nä. Smärtan är halva nöjet och ska man ha en nipple piercing så är det bara att lägga sig och bita hårt i något.

När jag gjorde min så sa tjejen som skulle pierca "oh fuck, jag vet ju hur ont det här gör..."

Det gjorde situationen mindre spänd, hur konstigt det än kan låta...

• Babiedoll

"En redig fylla" Hjälper inte ett skit. Jag skulle nog vilja säga att jag har en ganska hög smärttröskel, jag har fött barn utan smärtlindring och tycker inte att en tatuering gör nämnvärt ont...men att pierca bröstvårtorna *ryser vid minnet*, jag var pissfull och ändå skrek jag rakt ut. Jag minns smärtan och det var fan inte skönt. Men snyggt blev det! Tyvärr gick jag på myten om att alla kan amma, så jag tog ut dom och lät hålen växa igen när jag blev gravid. Helt i onödan eftersom amningen gick åt helvete. Men några nya hål i brösten blir det då rakt inte. Fy fan.
    Lycka till förresten!

• Hugful80

Det är ju smärtan man är ute efter. Piercingen eller tatueringen är bara en bonus.

• bimadrock

jag tyckte inte det var värre än att ta hål i öronen... visst, det kändes men jag kan inte påstå att det gjorde direkt ont. Så det behöver inte vara så farligt :)

• ingensignatur

För mig gjorde det inte heller ont, inte alls faktiskt. :)

• mosterYster
    ingensignatur skrev 2010-04-23 07:13:56 följande:
    För mig gjorde det inte heller ont, inte alls faktiskt. :)
    Jag tror det beror på att man är så hög på spänningshormoner att man inte känner smärtan ordentligt. Jag var så jävla nervös och är en extremt smärtkänslig människa. Men det var inte fruktansvärt. Konstigt nog.

Ts, hur gick det?
  • maria81

Det gick skitbra! Var på Eds Kroppskonst och goare kille får man ju leta efter. Vi satt och tjötade skit i nästan en timme tills han såg att nervositeten runnit av. Sen var det bra att köra och visst det gjorde ont i en sekund när kan gjorde hålet och en när han satte i smycket. Jag skulle lätt göra om det om jag behövde och är barnsligt stolt över den nu

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
  • Agapi
    maria81 skrev 2010-04-25 10:59:25 följande:
    Det gick skitbra! Var på Eds Kroppskonst och goare kille får man ju leta efter. Vi satt och tjötade skit i nästan en timme tills han såg att nervositeten runnit av. Sen var det bra att köra och visst det gjorde ont i en sekund när kan gjorde hålet och en när han satte i smycket. Jag skulle lätt göra om det om jag behövde och är barnsligt stolt över den nu
    Visst är han bra! Sen jag gick till honom första gången skulle jag aldrig komma på tanken att gå till någon annan. Har varit så nervös att jag skakat när jag kommit dit, och sen har han fått mej helt lugn innan de är dax.

Nu har jag inte många piercingar kvar, men funderar på ett besök hos honom nästa gång jag är hemma i Sverige.
Svar på tråden Hjälper emla vid piercing i bröstvårtan?