Komplicerad relation med mamma
Jag har alltid haft en väldigt komplicerad relation till min mamma, i tonåren var den riktigt usel och jag flyttade till en andrahandslägenhet en stund för att vi skulle komma ifrån varandra.
Idag är jag en vuxen kvinna och mamma är pensionär men fortfarande kan jag nästan inte umgås med henne utan att få ont i magen.
Problemet är att hon har ett sånt fruktansvärt humör och kan vräka ur sig elakheter till höger och vänster så man blir helt paff! När jag var yngre så kunde hon beskylla mig för saker som inte var sant, vilket gjorde att min tillit för henne verkligen försvann och jag slutade tala om nåt över huvud taget.
När jag levde i en relation i 13 år med en fruktansvärt kontrollerande man tog hon HANS parti, aldrig någonsin fick jag ett tröstande ord eller en hjälpande hand...
När jag till slut lämnade relationen fick jag veta av pappa att hon brytit ihop och trott att han tagit livet av mig ( jag försvann nämligen i 1 vecka utan att höra av mig då jag fick bryta mig loss ur förhållandet)
Hon är elak mot pappa också och kan vräka ur sig elakheter som - håll käft och drick kaffe!!!!! bara för att han frågar något... När jag berättar något som jag ska göra eller något nytt vi köpt till hemmet så mumlar hon bara och har inget som helst intresse... Hon kan ringa och prata alldeles stelt om väder och vind, och mitt i samtalet så bara avbryter hon med - jaja, vi säger så "klick" och slänger på luren.... Hon känns så fruktansvärt labil och nästan inte frisk????
På en resa vi gjorde hon och jag och mina 2 barn, så var hon så fruktansvärt otrevlig och hemsk mot mina barn att jag till slut skrek att NU ÄR DU FANIMEJ TYST!!!!! Vad hon sa och gjorde vill jag inte gå in på, men det var fullständigt absurt och oacceptabelt...
Usch, nu är relationen jättekrystad och det känns tråkigt, jag är dessutom enda barnet och jag vill verkligen ha en bra relation med min mamma. Det som stör mig mest är att hon är så otroligt engegerad i mina kusiner och andra släktingar, varför är hon då så konstig mot mig????