• Morticia77

Ryggvärk vid förvärkar?

Jag har hört om folk som fått ont i ryggen i samband med förvärkar och värkar. Var sitter det onda då? Jag menar inte ryggont som i "ont-för-att-man-bär-fel" eller så, utan om ryggvärk som kan vara värkar.

• Svar på tråden Ryggvärk vid förvärkar?
  • Orchido

min satt vid svanskotan o lite uppåt.

• mama84

Ryggslutet och lite åt höfterna satte det sig för mig, precis där jag kan få ont när jag får superduper mensvärk..

• Morticia77

OK. Fler erfarenheter?

• CTMT

Har man värkar så kan det kännas precis som ett bälte, man har ont över magen (oftast partiet nedanför naveln) och så sträcker det sig i samma höjd runt på ryggen i ländryggen typ.

Har man även foglossning så kan det kännas i svanskotan fram över ljumskarna och benen.
    Men det är så olika! Vissa får "bara" ont över hela gravidmagen och känner inget alls bak i ryggen. Men en sak är säker - man vet när något känns väldigt annorlunda och när det kanske kan vara på G... :)
    .¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • Love74

Korsryggen på mig...

(¯`°?.¸ ღ♥ Felix 051105 ♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ Max 100330 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Googels
    mama84 skrev 2010-04-23 15:35:41 följande:
    Ryggslutet och lite åt höfterna satte det sig för mig, precis där jag kan få ont när jag får superduper mensvärk..
    Jag hade precis samma sorts ryggvärk när det satte igång för mej. Och eftersom det var 2½ vecka innan BF så trodde jag bara att det var för att jag jäktat omkring på eftermiddagen, men senare på kvällen så föddes dottern.
  • Vixen

Mina förvärkar gör ont som mensvärk "nedanför naveln" ner mot ljumskarna och bak runt vid ländryggen. Skiljer sig tydligt mot mina "vanliga sammandragningar" som mer är att hela magen (även ovanför navlen) blir hård som en boll och känns inte alls som ngn mensvärk.

Svar på tråden Ryggvärk vid förvärkar?