• First baby

Medela Contact amningsvårtskydd

Håller på nätshoppa nu d sista....

http://www.medela.com/S/breastfeeding/products/shields.php

1)Hur F_N vet jag stl? Inte lätt mäta b-vårtan. Hur ska jag mäta b-vårtan rätt?
    Hur tajt ska amningsvårtskyddet sitta på B-vårtan? ? Min vä b-vårta är ca 2cm, ska jag köpa M eller L?

2) Om man får såriga B-vårtor, (Har köpt tvättbara Imse Vimses amningsinlägg av bomull) Köpte tyvärr inte Carriwell Amningsinlägg silke

Vet ni om b-vårtorna fastnar på bomullsinlägg? Ska man ha lite rivet lakan/tyg mellan + bethanpen på b-vårtan?
    TIPS TACK!!!!

♥♥♥♥♥♥BF 26 maj 2010♥♥♥♥♥
  • Svar på tråden Medela Contact amningsvårtskydd
  • First baby

Tack för svaret.

jaså? Säkert har hört alla KK är inte lika generösa. I Malmö KK ska man tom ta m sig egna babylakan!
    (ska föda i Lund) och om jag får såriga B-vårtor när jag kommer hem och d blir jux m amningen? Då vill jag iaf veta ang stl..?

♥♥♥♥♥♥BF 26 maj 2010♥♥♥♥♥
  • 6 Små Älsklingar

Ingen aning om storlekar, när jag fått sådana skydd på bb så har det bara funnits en storlek vad jag vet.

V. 31 med tvilingar
  • korvmamman

Ta den största, tror inte det har med ditt bröst att göra, utan snarare vad bebisen vill ha.

Om du tar en mindre lärsig bebisen att suga med liten mun. om du tar en stor så måste bebisen öppna munnen mer och sabbar inte sugtekniken.

• TSJK

Jag köpt mina på Apoteket, vet inte om det fanns olika storlekar där. Dotter´n gillade inte alls den där nappen men på 2 dagar hade bröstet läkt och hon tog bröstet utan problem för vare sig henne eller mig. Tror det räcker att smörja bröstvårtan med lite olja alternativt skölja med lite vatten om det skulle ha fastnat. Hoppas det går bra för dig!

Svar på tråden Medela Contact amningsvårtskydd