• Anonym (hårig kvinna)

svarta hår på magen

Måste kolla upp detta o se om jag är ensam med detta dilemmat..

Har svarta hår från naveln och neråt. Blir ju inte bättre när jag försöker få bort genom rakning eller pincettdragning.

Har för övrigt ingen annan extrem hårväxt. Men just detta på magen retar ihjäl mej! Känner mig totalt okvinnlig och vill knappt visa magen för mannen om den inte är nyputsad. Riktigt jobbigt nu när man är gravid o han vill titta o känna på magen.

Någon med samma problem eller någon som har en bra lösning att bli av med skiten...?? Laser kanske.. men det är nog inte så bra med bebis i magen..

• Svar på tråden svarta hår på magen
  • Dunderklumpen
    Anonym (hårig kvinna) skrev 2010-04-23 17:30:30 följande:
    Måste kolla upp detta o se om jag är ensam med detta dilemmat.. Har svarta hår från naveln och neråt. Blir ju inte bättre när jag försöker få bort genom rakning eller pincettdragning. Har för övrigt ingen annan extrem hårväxt. Men just detta på magen retar ihjäl mej! Känner mig totalt okvinnlig och vill knappt visa magen för mannen om den inte är nyputsad. Riktigt jobbigt nu när man är gravid o han vill titta o känna på magen. Någon med samma problem eller någon som har en bra lösning att bli av med skiten...?? Laser kanske.. men det är nog inte så bra med bebis i magen..
    Du är inte på ngt sätt ensam!
    Jag har alltid haft svarta strån på magen och precis som du säger blir det ju knappast bättre av att raka bort dom heller. Nu för tiden "roar" jag mej med att dra dom med pincett.

Och jag sitter i precis samma sits som du, som gravid så ska det ju klappas en hel del på magen av maken och det känns så där nice. Men tough shit säger jag nu, får väl vara glad att det är lätt att ansa där iaf för bikinilinjen är ju knappast ngn vacker syn nu när magen är ivägen för rakningen ;)
  • Anonym (hårig kvinna)

Skönt att veta att man inte är helt ensam.
    Tycker detta är skitjobbigt. :(

Ska handla hem vax-remsor o se om man kan göra lidandet lite kortare. (Pincett kan bli bra utdraget.. )
     O hoppas det håller sig borta ett bra tag av det..

• Dunderklumpen
    Anonym (hårig kvinna) skrev 2010-04-23 22:58:31 följande:
    Skönt att veta att man inte är helt ensam. Tycker detta är skitjobbigt. :( Ska handla hem vax-remsor o se om man kan göra lidandet lite kortare. (Pincett kan bli bra utdraget.. )  O hoppas det håller sig borta ett bra tag av det..
    Carina (en tjej jag tidigare vaxat benen hos) berättade för mej att det är inte alls ovanligt, många av hennes kvinnliga kunder ville ta bort "raggarsträngen".  Det fanns tom dom som kom till henne för att ta bort håret på armarna och en del som tom vaxade hela rumpan(!) för att den var i deras ögon för hårig.

Så, det är helt ok att skämmas men jag hoppas att du kan finna liiite trygghet i att veta att du faktiskt inte är ensam. Ibland är det bra att inte vara unik ;)
Svar på tråden svarta hår på magen