• Anonym

Gör de ont i magen när man är gravid?

Vet inte hur jag skulle hantera en graviditet nu Men igår fick jag jätteont i nedre delen av magen i ca 5-10 min och idag har de stuckit till lite i då och då nere i livmodern. Jag undrar om det är något vanligt vid tidig graviditet?

• Svar på tråden Gör de ont i magen när man är gravid?
  • Anonym (Gia)

Ja men även vid vanlig mens.

• Anonym

Inte ska det göra ont i magen när man är gravid...beroende på hur långt gången du är så kan det vara sammandragningar/förvärkar...eller som bebisen håller på att fixera sig...

• Anonym
    Anonym skrev 2010-04-23 20:48:34 följande:
    Inte ska det göra ont i magen när man är gravid...beroende på hur långt gången du är så kan det vara sammandragningar/förvärkar...eller som bebisen håller på att fixera sig...
    Nej, det är ju isåfall en tidig graviditet.
  • Alexandra84
     Man kan faktiskt ha ont i magen. Även tidigt i en graviditet.

Jag har alltid haft jätte ont i magen när jag varit gravid. Dels mensvärk, från dag 1. Mycket ondare än vid mens. Sen är det ju en värk som kommer när ligamenten växer, när det kommer är olika, från person till person.
    Men just ont i magen kan man nog inte använda som tolkning av en graviditet eller inte.
  • Anonym
    Alexandra84 skrev 2010-04-23 20:51:26 följande:
     Man kan faktiskt ha ont i magen. Även tidigt i en graviditet. Jag har alltid haft jätte ont i magen när jag varit gravid. Dels mensvärk, från dag 1. Mycket ondare än vid mens. Sen är det ju en värk som kommer när ligamenten växer, när det kommer är olika, från person till person. Men just ont i magen kan man nog inte använda som tolkning av en graviditet eller inte.
    Det kändes i livmodern, alltså nere och de kändes som värkar fast utan uppehåll..svårt att förklara :)
  • SunnyBunny

Även jag hade fruktansvärt ont i mage/rygg från början! Och det var helt normalt.

• Anonym (Gia)
    Jo visst kan det göra ont som mensvärk och dra och slita i livmodern även tidigt.
  • Teskedsmamman

I början kan man ha växtvärk och det är helt normalt. Man kan även till och från under övrig graviditet ha stickningar, ilningar, mensvärk osv utan att någonting för den sakens skull är fel.

Jag tror inte det är många som kan vittna om en helt smärtfri "mage" under graviditet.

3 killar & pojke v25 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • Anonym (lilla jag)

När man nyser eller rör sig hastigt under graviditeten så kan det hugga till hårt i magen och göra ont en stund, om det blir så så är det ligamenten och ingenting farligt enligt min barnmorska.

Svar på tråden Gör de ont i magen när man är gravid?