• Miss Maria

Vad är det i ricin....

Vad är det i ricinoljan som gör att förlossningen kan starta? Är det den själva laxerande effekten eller är det nåt ämne i oljan sonm gör det???

• Svar på tråden Vad är det i ricin....
  • hanna9703

Vad jag har förståt det som är det den laxerande effekten som sätter igång förlossningen. Jag har själv tagit ricinolja för att få igång det och det funkade =) Men det är tydligen inte så bra att göra det men jag vet inte för mig gick det bra.

• gravid 79

En gång i tiden när min mamma var gravid så hade pappa hört av grabbarna på jobbet att ricinolja skulle vara sååååå bra för att starta förlossning. Så pappa lurade i min mamma lite ricinolja. Min mamma blev fick en väldigt kraftig laxerande effekt och blev sittandes på toaletten i ett halt dygn med magknip och värkar om vart annat. Hon brukar säga att den persen var värre än själva förlossningen. Så min mamma har skrämt mig vad gäller ricinolja. Men det verkar ju fungera för vissa!!!!

• Miss Maria

hanna9703 : Får man vara nyfiken och fråga...`? Typ fick du diarre och sen bara startade värkarna eller vad hände?

• nr3

min mamma satte igång en av oss med ricin olja i öl...UUUURK! ;O) men det funkade..ler

• hanna9703

Jag tog lite ricinolja i filmjölk (det smakar riktigt illa) då va kl 15 sen hände inget förrens vid 19 och då fick jag världens diarre och fick sitta på toa till 22,30 sen somnade jag på soffan och vaknade en halvtimme senare av en stark värk och när jag ställde mig upp så gick vattnet. Men min son föddes inte förrens dan efter kl 13.

• hanna9703

Med mitt första barn gick jag över 17 dagar och jag ville inte att det skulle hända igen så jag hade gått över 4 dagar när jag tog ricinoljan.

• minime

finns det ngt substitut för Ricin som man kan tänkas ha hemma NU? =D

Svar på tråden Vad är det i ricin....