Hur polera gammalt piano?
Jag vet att lacken inte tål vatten.. det upptäckte jag för några år sen, men vad ska man använda när man polerar pianot för att det ska få tillbaka sin glans?
Jag vet att lacken inte tål vatten.. det upptäckte jag för några år sen, men vad ska man använda när man polerar pianot för att det ska få tillbaka sin glans?
Puff!
beror ju på vad det är för material men vårt använder vi samma som på borden hemma. tror det är teakmedel av något slag. är slut just nu så jag kan inte läsa vad det heter men finns på ica etc.
om det inte tåler vatten låter det som du ska använda olja, är det träfärgat? hsyns det att det genom året blvit ljusare, för i sådant fall så är det vanlig teakolja som du kan använda, då ska du olja på tjockt och antingen torka av eller om träet sugit upp kör apå mer olja, det gör man fera gånger tills träet inte längre sugit upp oljan efter en 20 min, då är det mättat och håller bättre och mår bättre =) sedan är det bara till att ta en torr trasa och torka tills det inte är så oljigt längre
Nja, alltså det är nog mer som lack isåfall, det är ett svart piano och där jag för länge sen tänkte torka av pianot med fuktig trasa blev det ljust flammigt och matt.
men kolla av med en instrumentaffär så har dom nog bra koll tror jag =)