Min dotter 4,5 mån VÄGRAR Flaskan! Hjälp! Ska lämna pappa & barn ensamna på måndag!
Min dotter (4,5mån) VÄGRAR Flaskan!
Min dotter (4,5mån) VÄGRAR Flaskan!
Har du testat annan mat? kanske hon har ätit gröt eller liknande? isåfall kan hon äta det när pappa ska ha henne!
Vi hade samma problem.. lille gillade inte alls flaskan eller napp.. När jag började jobba när han var 14 månader..
Så var han tvungen att ta flaskan för mat gillade han inte alls..
Men till slut funkade det.. Men så började han också förskolan...
Lycka till..
Vår flicka var också sån jag höll på att bli tokig!!!
Börja med smakportioner omgående så att pappan kan ge tex gröt och liknanade när du är borta, dricka får hon göra ur pip mugg till gröten . Även om hon spottar ut i början så får hon i sig lite dryck i alla fall.
Testa också om du inte redan har gjort det ultivent flaskan (mam) det var den flaskan och de lite annorlunda napparna som hör till den flaskan som vår flicka till slut tog.
Berätta hur de går!
Lycka till!
Hade samma problem ett kort tag. Storleken på hålet får inte vara för litet. Sen tror jag att pappa & bäbbisen fixar det på måndag när du är borta. Känner bäbbisen att det finns ett bröst i närheten så kan ni glömma flaska.
Innan bäbbis testat flaska så kan den skrika sig blågul efter bröst, men när den väl är tillräckligt hungrig för att testa flaska, upptäcker den att det finns gottigott i flaska också, så tar det inte så lång tid innan bäbbisen vänjer sig.
Fingervarm/ljummen värme på innehållet underlättar.
dricka ur glas? det gör min son han är 4,5månader. fasthan dricker inte ersättning eller välling utan vatten. det får han till gröt eller smakpotioner. har även en nappflaska som jag vill ha när vi är ute men nja han gilar det ejh får väll i sig lite grann kanske :)
Du har givetvis provat olika nappar på flaskan. Hos oss fungerade bara nam nappen som är lite platt. Det kanske inte är du som ska ge falska när ni provar för du luktar mjölk? Det borde bli "fel" för lillan att du som normalt ger bröst plötsligt försöker med något annat...? Kanske ska du gå på promenad och sen får pappan mata nästa mattillfälle? Då finns inte du och din doft nära.
Bästa tipset för pappan är att slappna av och komma ihåg att ingen bebis svälter sig till döds. Om pappan är trygg med vad som ska göras och genomför det så kommer antagligen er dotter att acceptera det. Om pappan är osäker och tveksam på att det kommer att gå så brukar bebisar känna av det och reagera negativt på det.
Det är min erfarnehet.
Jag har inte doppat flaska i det men jag har haft en rågad matsked i flaskan och skakat tills det blandat sig då lilleman var hård i magen. Det var defenitivt gott tycket han...
Hur gick det TS?
Det var precis samma hos oss, min son ville aldrig napp och aldrig nappflaska. Nu var jag i och för sig aldrig så länge bort som 8 timmar. När han var mellan 3-4 månader hade jag dock repetitioner och föreställningar kvällstid och då blev det så att pappan fick komma dit med sonen, så ammade jag. Har ni möjlighet att göra något sådant? Annars kanman prova att mata honom med sked (bröstmjölk eller någon smakis gjord på bröstmjölk) Ibland blir det inte alls som man har planerat, så är det ju med barn och familj. Kanske du kan skjuta upp det du ska göra någon månad? Lycka till!
Har du prövat olika flaskor? Du skriver att du provat olika storlekar på nappen på flaskan men det finns ju en miljard olika flaskor. Eska har ju rund napp, mam har ju platt, sen finns det ju dr brown idag prövade jag en nuby som flaskan också är mjuk. Den nappen ser mer ut som ett bröst. Min son vill inte heller ta flaskan men den kunde ha nhålla i lite själv och då blev det lite roligare men han dricker aldrig stora mängder.