Bakeapple skrev 2010-04-24 18:31:43 följande:
Har testat Xylocain och tyvärr tyckte jag inte att det hjälpte särskilt mycket Såg iaf roligt ut när jag satt hos frisören med Xylocainsalva i hela ögonbrynen.... Har numera börjat noppa ögonbryn på salong och det gör mindre ont, även om det gör ont fortfarande. Tricket är att ligga ner för att kunna slappna av bättre och det bästa är egentligen att vara alldeles nyduschad eller göra en ansiktsbehandling innan då det gör mindre ont om huden är lite varm.
Ok, det ska jag testa!
Jag tyckte inte heller att xylocain hjälpte, kanske det bara tar bort smärtan precis vid ytan och inte nere där hårstrået sitter fast?
Jag testade emla, utan att använda plåster runt, men det funkade inte bra det heller. Sedan var jag rädd att det var för nära ögonen, så jag vågade bara testa en liten bit. Jag tror faktiskt att man just måste ha någon slags plåster för att hålla det på plats, emla ska ju inte smörjas in. Då måste jag passa på när jag är själv hemma och garanterat vet att ingen kommer att hälsa på, jag håller med om att det säkert ser för bedrövligt ut...
Är det säkert att man kan ha emla så nära ögonen?