• Ruccola

Använda gammal skinnjacka?

Behöver tips om jag kan använda en ca 10 år gammal skinnjacka eller kommer jag att vara hopplöst ute?   Hittade den på vinden i min gamla klädgarderob.
    Den ser ut så här:
    Lite mc stuk framifrån, fast längre, den når ner till häckens ände. Det jag inte gillar sådär är att den har liksom resår där bak i midjehöjd.
    Den har 2 st framfickor, en ficka med blixtlås i vänster brösthöjd.
    har aldrig använt den då jag köpte den av en jobbarkompis för ca 10 år sen.
    Ge mig råd om den ser ok ut eller inte. Tack!

• Svar på tråden Använda gammal skinnjacka?
  • artax

behövs foto! :D 

Låter bra utom det att den är så lång i bak.. men det kan man ju få fixat om man inte gillar.. släng upp en bild! :)
  • Ruccola

Berätta hur jag ska göra bara, med mobil elller digitalkamera?

• artax

Åhh.. jag är jätte kass på sånt, om du har en blogg eller så att lägga upp bilden på kanske? jag vet inte hur man får upp dom här direkt.. eller länka till facebook eller annat?

• Michisen

Men herreminje, gillar du den så gillar du den, gillar du den och trivs i den så ha den på dig.

Hopplöst ute? Det enda som är hopplöst ute är att gå omkring och oroa sig ifall man är tillräckligt trendig, det tyder på rätt låg självkänsla att inte våga ha på sig kläder man gillar för att andra kanske kan komma att titta snett på en.

Ta på den, ändra detaljer du inte gillar om det behövs och var inte så orolig för vad andra tycker.

Ta hand om dig!

• Ruccola

Nu var det ju inte frågan om att få en diagnos om mitt själv förtroende av nån självutnämnd amatör psykolog!!!
    Jag vill ha tips då jag inte rör mig så mycket ute och har tid att gå i affärer och se vad som gäller och inte, och att ha på sig nåt som alla tycker är snyggt är väl inget fel?? Det gör ju att man känner sig ännu snyggare, eller hur??

• banansmoothie

Ja ha på dig den, skinnjackor är aldrig fel! Enligt mig .

• Michisen
    Ruccola skrev 2010-04-24 13:13:07 följande:
    Nu var det ju inte frågan om att få en diagnos om mitt själv förtroende av nån självutnämnd amatör psykolog!!!Jag vill ha tips då jag inte rör mig så mycket ute och har tid att gå i affärer och se vad som gäller och inte, och att ha på sig nåt som alla tycker är snyggt är väl inget fel?? Det gör ju att man känner sig ännu snyggare, eller hur??
    Okej, ett tips bara - be inte om råd i ett allmänt forum om du inte vill ha några.
    Alla tycker för övrigt inte att allt är snyggt, så det kommer du aldrig att hitta ändå.
  • Ruccola

Gillar inte självutnämnda amatör psykologer bara, du kan ju hålla dig borta om du inte gillar tråden.
    Kollar just nu på bilder på nätet, det är en hollies jacka,återkommer

• La Lola
    Ruccola skrev 2010-04-24 13:13:07 följande:
    Nu var det ju inte frågan om att få en diagnos om mitt själv förtroende av nån självutnämnd amatör psykolog!!! Jag vill ha tips då jag inte rör mig så mycket ute och har tid att gå i affärer och se vad som gäller och inte, och att ha på sig nåt som alla tycker är snyggt är väl inget fel?? Det gör ju att man känner sig ännu snyggare, eller hur??
    Så om 9 st säger "ha på dig den" o en säger "nä, bär den inte" så kommer du inte att använda den? {#lang_emotions_undecided}
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • artax

jag skulle kunna gjort precis som ts, inget fel i att fråga om smakråd, det gör väl typ alla när man går i affärer eller liknande så varför inte fråga om något man "hittat" i sina gömmor? :) Jag väntar med spänd förväntan på bild ts!! :)

• La Lola
    artax skrev 2010-04-24 17:57:01 följande:
    jag skulle kunna gjort precis som ts, inget fel i att fråga om smakråd, det gör väl typ alla när man går i affärer eller liknande så varför inte fråga om något man "hittat" i sina gömmor? :) Jag väntar med spänd förväntan på bild ts!! :)
    Ja men i slutändan hoppas jag att man utgår från sin egna smak o skiter i om nån annan tycker att man är "fel".
  • artax
    La Lola skrev 2010-04-24 17:58:30 följande:
    Ja men i slutändan hoppas jag att man utgår från sin egna smak o skiter i om nån annan tycker att man är "fel".
    Det hoppas jag med! :) men just gamla skinnjackor känns lite svårt, antingen super snygga eller apfula om jag tänker på vad jag brukar se på secondhand el liknande.. :) 
  • La Lola
    artax skrev 2010-04-24 18:01:21 följande:
    Det hoppas jag med! :) men just gamla skinnjackor känns lite svårt, antingen super snygga eller apfula om jag tänker på vad jag brukar se på secondhand el liknande.. :) 
    Jag har nyss köpt en ny efter att ha använt farsans gamla skinnjacka sen början på 70-talet.
    Slutade använda den enbart för att alla knappar ramlat av o att den blivit för sliten.
  • artax
    La Lola skrev 2010-04-24 18:03:58 följande:
    Jag har nyss köpt en ny efter att ha använt farsans gamla skinnjacka sen början på 70-talet. Slutade använda den enbart för att alla knappar ramlat av o att den blivit för sliten.
    Åhh.. trist! men knappar funkar ju att sy dit nya, men man vill kanske spara den innan den blir för sliten! ;) ha bara vid speciella tillfällen kanske! :) 
    Jag har en fr h&m som jag köpte för 2år sedan.. svart kort sak.. sen har jag 2 st en ljusbeige och en mörkbrun av okänt märke som jag inte använder lika mkt.. den fr hm är jag liksom inte så rädd om utan den får hänga med på allt jag gör! ;) 
    Men jag vill ha en ny, en svart lite längre som "döljer" min lite....feta mage! ;) haha! Men jag hittar mst korta.. på secondhand ser jag bara typ buffiga mansjackor.. kanske borde kolla i en större stad på 2hand?
  • enlitenbitkaka

Den är hopplöst ute.

Om jag blundar och föreställer mig ägaren till jackan så är det en person som går klädd i osmickrande gamla 501:or, träskor och har samma permanentade frisyr med diadem som hon hade -93. Någon som är runt 50.

• Ruccola

Hahaha{#lang_emotions_laughing} Precis min åsikt!! Jag tänker mig en utarbetad morsa släpandes på ett gäng ungar på väg hem från konsum och en ölrapande gubbe i släptåg.
    Nä, ut på blocket med den bara.
    Tack för hjälpen alla!
    Nån som är intresserad kan väl skicka ett meddelande...

• artax

Jag gillade den inte heller! ;) Sorry..

• enlitenbitkaka
    Ruccola skrev 2010-04-25 18:45:07 följande:
    Hahaha Precis min åsikt!! Jag tänker mig en utarbetad morsa släpandes på ett gäng ungar på väg hem från konsum och en ölrapande gubbe i släptåg. Nä, ut på blocket med den bara. Tack för hjälpen alla! Nån som är intresserad kan väl skicka ett meddelande...
    Ja men precis...och som är så stolt över sin jacka, den är ju äkta skinn. Det mest värdefulla hon äger.

Gillar skinnjackor men inte den här...tyvärr :) Nutidens modeller är ju kortare, tunnare och mer figurnära
  • AleidaGuevara

Om du själv gillar den är det självklart att du ska ha den. Nu uppfattar jag mer din fråga som ifall den är ute eller inte, och ja - det är den.

Svar på tråden Använda gammal skinnjacka?