• Eliin80

Mögligt vitkålshuvud, okej att äta?

Tänkte givetvis inte äta möglet. Men jag har skurit bort rejält och nu ser den fin ut och luktar som vanligt.

♥٭ Elise 080706 ٭♥ ♥٭ Bebis i magen 100905 ٭♥
  • Svar på tråden Mögligt vitkålshuvud, okej att äta?
  • Marma

hmm, tror det. jag skulle nog kunna äta det om det skulle tillagas. kliar mig i huvudet o försöker tänka om jag gjort det eller ej men vet inte...men tror det.

• Eliin80
    Marma skrev 2010-04-24 19:20:39 följande:
    hmm, tror det. jag skulle nog kunna äta det om det skulle tillagas. kliar mig i huvudet o försöker tänka om jag gjort det eller ej men vet inte...men tror det.
    Jag tänkte göra pizzasallad...Så svårt att bestämma mig, är dessutom gravid och då ska man ju kanske vara lite extra försiktig...
  • Marma
    Eliin80 skrev 2010-04-24 19:23:57 följande:
    Jag tänkte göra pizzasallad...Så svårt att bestämma mig, är dessutom gravid och då ska man ju kanske vara lite extra försiktig...
    hmm, ja där skulle även jag vara kluven,men steker man inte vitkålen då? eller gör du på rå vitkål,
  • Eliin80
    Marma skrev 2010-04-24 19:27:48 följande:
    hmm, ja där skulle även jag vara kluven,men steker man inte vitkålen då? eller gör du på rå vitkål,
    Jag gör på rå vitkål. Tror att jag hoppar över salladen ikväll då faktiskt. Får köpa ny vitkål imorgon och äta i efterhand...

Tack för hjälpen!
  • Marma
    Eliin80 skrev 2010-04-24 19:28:54 följande:
    Jag gör på rå vitkål. Tror att jag hoppar över salladen ikväll då faktiskt. Får köpa ny vitkål imorgon och äta i efterhand... Tack för hjälpen!
    men du kan göra god vitkålssoppa på den du har nu däremot
  • Eliin80
    Marma skrev 2010-04-24 19:30:56 följande:
    men du kan göra god vitkålssoppa på den du har nu däremot
    Har du ett recept tar jag gärna emot det! Nu ska jag gå och göra iordning pizzan!
  • Marma
    Eliin80 skrev 2010-04-24 19:32:16 följande:
    Har du ett recept tar jag gärna emot det! Nu ska jag gå och göra iordning pizzan!
    vitkålsoppa e väldigt enkelt bara skära ner vitkålen i lagom stora bitar och koka...inte koka för länge bara som man brukar kunna göra med soppor utan lite lagom tills de mjuka. Tror det var nåt med att c-vitaminen försvinner annars.  I det kan du blnada lite potatis om du vill men vitkålssoppa e simpelt som fan    jag tycker det gott iallafall.
Svar på tråden Mögligt vitkålshuvud, okej att äta?