• Anonym (undrar)

Hur hårt kan man buffa på magen??

Jag var till mvc igår och då frågade jag min barnmorska om ett sånt där "angelsound", om hon tyckte att det var en bra idé att köpa ett sånt eller ej. Men hon tyckte absolut inte att jag skulle köpa ett sånt av olika anledningar.

Hon sa att om jag blev orolig ifall bebisen inte har rört sig så mycket på en bra stund så kan jag buffa lite på magen. Och nu när jag satt och buffade så tänkte jag på det, hur hårt kan man buffa egentligen utan att det är farligt för bebisen?

• Svar på tråden Hur hårt kan man buffa på magen??
  • Anonym

Hur hårt som helst nästan. Tänk hur de känner efter vid undersökningar.

• carola1977

Bm trycker ju rätt hårt för att känna hur bebis ligger och det är inte farligt. Det finns ju också de som ramlat rakt på magen och bebisen ligger helt oskadad i magen så de är rätt väl skyddade där inne. Man kan alltså buffa rätt hårt skulle jag tro. Andra saker man kan göra för att få bebisen att reagera är att dricka något kallt eller föra oväsen, typ slå ihop kastrulllock, då brukar de reagera. Min bebis kommer alltid igång när jag äter så då vet jag att h*n fortfarande lever.

• MissLillan

Man kan buffa på rejält skulle jag säga! Det finns ju de som måste göra vändningsförsök i slutet så lite buffar skadar inte! Testa ett glas iskallt vatten eller duscha kallt på magen.

• Teskedsmamman

Bebis och mage tål ganska mycket våld, du kan inte buffa dig till skador på graviditeten

Jag upptäckte för ett par veckor sedan att en mobiltelefon som ligger på magen kan väcka vilken bebis som helst när den ringer med signal och vibrator

Jag hade missat att jag hade mobilen i fickan på hoodjackan och somnade på soffan, vaknade av att telefonen ringde och JÄKLAR vad bebis spratt till i magen

3 killar & pojke v25 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • Anonym (undrar)

Vad skönt att det inte kan skada bebisen.
    Jag var inte orolig igår när jag skrev inlägget men det kan ju vara bra o veta ändå

Svar på tråden Hur hårt kan man buffa på magen??