• Anonym (hönan)

Hur rakar man fittan utan problem?

Jag utgår ifrån att jag inte är helt unik när det gäller att håret växer in några mm på insidan av blygdläpparna. När jag rakar mig får jag en förbannat irriterande stubb som kliar och ställer till det.
    Har ni något tips om hur jag ska slippa detta?
    Har funderat på vaxning, men jag vill inte gå på salong och det känns som ett väldigt knivigt område att försöka på. Dessutom vet jag inte vad man använder för vax. Det ordinära står det ju alltid "ej för intimvaxning" på.

Hur gör ni andra, som inte låter pälsen växa helt fritt?

• Svar på tråden Hur rakar man fittan utan problem?
  • Anonym (hönan)

Nog måste det väl vara NÅGON annan som har samma problem, eller är jag verkligen unik med min hårväxt?

• Anonym (jag med)

Har samma problem som du. Har själv försökt vaxa, men det gick verkligen INTE bra.....och vill heller inte gå till nån salong så puffar lite i denna tråden.

• Anonym

Rakar helt och smörjer in med babyolja, fungerar riktigt bra

• Anonym (hönan)

Men den här biten "på insidan" så att säga... kliar och skaver inte stubben för er?

• sopes alva
    Anonym (hönan) skrev 2010-04-26 21:55:26 följande:
    Men den här biten "på insidan" så att säga... kliar och skaver inte stubben för er?
    jo ibland kan jag tom. få små sår på den känsliga huden. hårväxten på detta ställe har kommit senaste halvåret på mig och jag är också handfallen med hur jag ska göra... ser inget alternativ faktiskt för huden är så känslig där stubben växer och kommer åt. det enda är väl egentligen och vaxa på nån riktigt bra salong som är vana vid brasilianskt.

ångrar att jag rakat så infernaliskt att jag fått det såhär och nu finns det ingen återvändå, hatar att va hårig där nere.
  • Anonym (en till!!)

Här är en till med samma problem....
    Får små knottrer och ibland små "finnar".. Och så kliar det... :(

• Anonym

Det handlar ju inte riktigt om rakning i sej egentligen, men måste fråga?
    Ni rakade, tycker ni att det känns lite pinsamt att vara rakad på badhus, vill gärna vara rakad men eftersom jag badar badhus ibland och även ibland då med min svärmor skulle detta kännas döpinsamt!
    Förlåt att jag stjäler tråden lite en undrar så..och här håller ju ni rakade till..

• sopes alva
    Anonym skrev 2010-04-26 23:01:59 följande:
    Det handlar ju inte riktigt om rakning i sej egentligen, men måste fråga?Ni rakade, tycker ni att det känns lite pinsamt att vara rakad på badhus, vill gärna vara rakad men eftersom jag badar badhus ibland och även ibland då med min svärmor skulle detta kännas döpinsamt!Förlåt att jag stjäler tråden lite en undrar så..och här håller ju ni rakade till..
    NEJ! varför då??jag känner mig fräsch när jag har ansat eller trimmat. sen helrakar jag inte alltid utan bara ibland. det är inte upp till andra att bedömma mig efter mitt underliv, de har ju inget och göra med mina intima delar!!!!! jag är nöjd och glad när jag gör som jag vill med min egen kropp. sen kan alla ha åsikter men det har ju folk oavsett....
  • anonymlol

Asså fick höra att om man rakar neråt, asså så som håret växer kliar de inte mycket. sedan efter rakningen att man lägger ''alkohol'', finns något som vi köpte från turkiet som heter kolonya (en slags parfym) att man lägger det på fittan svider som fan men de hjälpte för mig, iallafall när jag provade det (gång) sen att man smörjer fittan.
    Men söker själv hjälp om hur man kan få bort håret mycket bättre, fast hittar inget riktigt annat svar än vaxning, men jag vet att de gör fett ont så vågar inte prova.

(brukar inte raka så mycket på vintern, men nu på sommarn vill jag göra det eftersom jag kommer använda bikini, fett pinsamt om håret syns lite o fett äckligt usch!)

• Anonym (...)

Jag har rakat muttan regelbundet i minst 10 år och jag får alltid rakfinnar som kliar som tusan. Men för att minska obehaget så gott det går så börjar jag med att tvätta mig med tvål o vatten , där efter spritar jag ljumskar och uppe på, sedan raklödder och alltid ett helt nytt rakblad där efter tvättar jag igen med tvål o vatten och sedan spritar. Sprtar sedan varje dag dom första dagarna och sover alltid utan trosor. Då klarar jag mig rätt bra utan att behöva klia ihjäl mig. Allra bäst blir dock om jag rakar medhårs men känner mih väldigt orakad då. En kompis till mig använder epilatorn där nere o säger att hon aldrig fått några besvär alls, jag törs dock inte ens epilera benen än mindre f*ttan

• Anonym (Hår)

Jag använder Veet hårborttagningskräm där nere på blygdläpparna och vid kanten mot insidan. De hårstrån som blir kvar mer på insidan drar jag bara ut med pincett. Vill inte ha krämen på den mer känsliga huden. Stubben brukar ofta vara ganska mjuk, eftersom man inte skär av hårstråna. Så tippen på håret blir ju inte vass.

• Anonym (Veet)

Nu ska jag prova Veet vaxremsor på insidan av fittan :) får se om jag förblöder :D

• Anonym (nöjd)

Det är i princip omöjligt så därför skiter man i det helt och hållet.

• Stina305

Jag använde en simpel sax och klippte lite försiktigt. Man behöver självklart vara försiktigt och man får det så att inte syns vid badning. Jättebra gick det för mig så jag kan väl lika gärna skicka ut det.

• Anonym (Epilera)

Jag har sedan ett halvår tillbaka börjat epilera, nu kör ja epilatorn överallt. :)

Första gången gjorde det ont, hade nästan rekommenderat vaxning första gången.
    Håret växer i cykler så andra gången va det inte lika mycket hår och då gör de inte lika ont.

nackdelen är att det tar längre tid än rakning tex, men det håller ju längre med.
    Sen måste man strama åt huden så man inte skadar sig.

• Anonym (vaxbönan)

Alltid vaxat mig sen sena tonår. Kanske skulle jag raka mig därnere om jag hade små ljusa tunna skandinaviska fjun men eftersom jag har typ mörkt grovt slaviskt hår därnere trots min blonda kalufs däruppe och det aldrig blir helt slätt då så får det bli vaxning. Om jag har bråttom så kan jag epilera det värsta men det gör för ont för att ta bort hela.

Jag kör med vanligt mjukvax från butiken. Vaxar med remsor och duschar efteråt. Klart. Enda gången jag haft problem är när jag vaxat mig på salong utomlands och fått bölder.. Aldrig fått det hemma eller på salong i sverige.

Det bästa jag gjort är dock permanent hårborttagning med laser. Gjort det tre gånger och blivit av med cirka hälften av hårväxten. Kan varmt rekommendera det.

• Anonym (rfsu)

Efter att jag har rakat mig smörjer jag med Cooling-kräm från RFSU. Ska motverka klåda och röda prickar. Funkar för mig.

Svar på tråden Hur rakar man fittan utan problem?