• Anonym

Vecka 11+0 idag och illamåendet i stort sätt borta sen en vecka tillbaka. orolig!

Jag går in i vecka 12 idag (11+0) och har tidigare varit mkt illamående (bara kräkts en gång) men illamående i stort sätt morgon till kväll mer eller mindre.
    Har varit mkt doftkänslig! och inte kunnat äta lagad mat från vecka 6 ca. innan det var jag superhungrig hela tiden med fick även kväljningar o äcklekänslor av mat men åt för jag var så hungrig.
    Nu sen vecka 9+0 har det blivit lättare med maten, jag har kunnat laga mat och äta den. Är inte rupersugen på nåt men jag klarar att äta det och det smakar gott.
    Vissa dagar på em eller kvällen blir jag illamående och tar då en legrigan comp och blir piggare och mår bra.
    Har inte mått illa på 3 dagar nu.

Är allt som det ska tro??

Jag är inte heller så trött längre, bara på kvällen.
    Sover mkt oroligt o drömmer massa konstigt, är uppe o kissar 2-4 ggr/ natt och är väldigt gasig i magen, speciellt på kvällar o nätter.

NI andra som mått illa mår ni oxå bättre from vecka 10+0..... eller när avtog erat illamående.

Detta är min tredje graviditet och denna ggn är jag sååå mkt mer orolig för missfall. Har gått igenom 2 graviditeter utan några problem.

• Svar på tråden Vecka 11+0 idag och illamåendet i stort sätt borta sen en vecka tillbaka. orolig!
  • Anonym

mitt illamående försvann väl runt vecka 9 - 10 kom tillbaka lite granna i 2 3 dagar runt vecka 12 sen har det inte varit någonting alls.. inga symptom över huvud taget har jag haft.. är i vecka 17 och barnet mår bra och sparkar för fullt så det behöver inte vara en fara ;)

• Annika1981

Det är tydligen kanske vanligt att man mår illa de 12 första veckorna. Sedan släpper det. För mig var det så. Njut av att du inte mår illa. Jag känner dock igen din oro, det var likadant för mig. Jag är inne i vecka 19 och försöker nu istället njuta av min graviditet och lyckan av att vänta en liten.

• Anna J01

Mitt illamående släppte i v.9. Va helt som bortblåst och jag blev också orolig. Är i V.31 nu och lillan i magen mår toppen:)

• Anonym

Då är det ju fler än jag iaf

Hoppas nu bara allt är bra med min lilla i magen!!

• Shmone

Mitt illamående försvann nästan helt i vecka 10 med första barnet.

De andra graviditeterna har jag vackert fått stå ut till ca v.17-18

• MiaMajsan

Jag mådde illa från vecka 6-7 till vecka 12. Jag var så himla lättad när det gick över, för det var riktigt jobbigt.
    Tröttheten försvann väl i samma veva. Nu är jag dock trött igen(vecka 26), men mest för att jag sover så dåligt på nätterna.
    Allt är nog bara bra bebisen. Lycka till!

• Anonym

Jag mådde bara illa i v.6, är i v.7 nu och mår inte illa längre. Tänker på det och är också lite orolig men känner att jag måste tänka positivt. Det är svårt, vill inte berätta för någon att jag är gravid för jag tänker att jag kanske får missfall.

Men det är väl runt där du är ts som man brukar sluta må illa?

• Anonym

Låter som min graviditet och jag går in i v 40 nu och jag har mått som fisken i havet sen andra månaden....

Svar på tråden Vecka 11+0 idag och illamåendet i stort sätt borta sen en vecka tillbaka. orolig!