• ELHU

Boende + Liseberg????

Vi planerar in att åka till Liseberg första veckan i augusti.. aldrig varit där.

Kommer åka tåg från Norrköping med våra barn på 4 o 6 år.
    Vart kan man bo??? Som ligger antingen i gångavstånd till Liseberg eller nära till spårvagn?
    Vi kan INGET om Göteborg, måste oxå anpassa avstånd till våra barn. Efter en dag i parken kommer de va rejält trötta.

Nån som kan tipsa om BILLIGT boende, typ vandrarhem eller hotell/stuga??

Nåt mer man kan göra i Göteborg? En sväng på Avenyn kanske inte är så märkvärdigt? :)

Mkt tacksam för svar!

• Svar på tråden Boende + Liseberg????
  • ELHU
    Tinnys skrev 2010-04-25 18:06:45 följande:
    Kolla på lisebergs hemsida, de har boendepaket.
    Jo, har även fått hem reklam om detta oxå. Men får ändå för mig att det kan bli billigare att boka på eget håll.
    Men det måste va nära till spårvagn eller gångavstäng pga barnen..
    Eftersom jag inte hittar alls i Göteborg tänkte jag höra om nån har tips.
  • TvåBusar

I övrigt finns det massor att göra i Göteborg.
    På sommaren kan man besöka Slottsskogen där det finns lite djur, Naturhistoriska museet, en massa andra museer mm. Jag skulle säga att det finns något för alla oberoende av vad man gillar :)

• Bluemint

Boende är jag lite dålig på då jag är inflyttad göteborgare, men tipsar om Universeum som ligger alldeles bredvid Liseberg. www.universeum.se Roligt för både barn och vuxna.

• Fikabröds Kungen
    Hotell Panorama ligger på gångavstånd lite halv sunkigt hotell
    Gothia towers hotell ligger mitt emot  frächt hotell dessa 2 är lite dyrare.

2 Billigare alternativ är Hotell Allen har riktigt bra priser oftast vi bodde där 4 pers å gav 500:- per natt är risigt utvändigt men super frächt innvändigt,nyrenoverade rum mm
    Tidbloms hotell Helt ok hotell frächt mm dock dålig service ifrån hälften av personalen.

Budget boende ifrån Lissebergs byn kör även ett tåg ner till lisseberg visst frächt men BUDGET och avsaknad av service

ELHU skrev 2010-04-25 18:05:20 följande:
    Vi planerar in att åka till Liseberg första veckan i augusti.. aldrig varit där.Kommer åka tåg från Norrköping med våra barn på 4 o 6 år.Vart kan man bo??? Som ligger antingen i gångavstånd till Liseberg eller nära till spårvagn?Vi kan INGET om Göteborg, måste oxå anpassa avstånd till våra barn. Efter en dag i parken kommer de va rejält trötta.Nån som kan tipsa om BILLIGT boende, typ vandrarhem eller hotell/stuga??Nåt mer man kan göra i Göteborg? En sväng på Avenyn kanske inte är så märkvärdigt? :)Mkt tacksam för svar!
Svar på tråden Boende + Liseberg????