• Jennie1987

Lite orolig :(

Nu är jag här igen och tjatar! ;)
    Men jag hoppas att det finns nån själ därute som kan hjälpa mig lite!

Jag har ätit min första Pergotime kur, tog sista tabletten i måndags, dag 9, och idag är jag på dag 15.
    När jag var på VUL dag 12 var mitt ägg 12 mm och enligt min läkare skulle ägget antagligen växa runt 2 mm per dag. Så idag borde mitt ägg vara 20 mm, ungefär. Och det är visst runt då som det borde lossna?

Jag blir lite nojig nu, jag vet ju såklart inte säkert om det verkligen släpper nu, eller igår, eller imorgon, eller nästa vecka...?? Men, min sambo åker på jobb i Danmark på tisdag! Tänk om jag ägglossar när han åkt?! Jag blir helt förstörd av detta!
    Vi har sexat varannan dag sen i onsdags efter VUL, eftersom min läkare rekommenderade det.

Idag känner jag inget speciellt, mer än som "träningsvärk" i magen, som om jag gjort massa situps! Vet inte om det har med ägglossning att göra eller ej.

Enligt bipacksedeln så är det vanligast att få ägglossning dag 4-10 efter avslutad kur, jag är ju på dag 6 efter avslutad kur idag. Tänk om vi missar ägglossningen nu när han åker iväg???

Vilken dag har ni andra ägglossat? Skulle så gärna vilja veta, för att se vilken dag som är "vanligast"...

• Svar på tråden Lite orolig :(
  • mammaNena

med pergo, de få ggr jag hade äl, så va det på dag 16 i cykeln.

• bollanmollan

det är väldigt olika, det kan ju växa väldigt segt och större än 20mm. jag hade tex på torsdag som var dag 14 ett 19mm stort, jag har fått utslag på äl testerna igår och idag  så det kanske lossnar i morgon dag 18.

• bollanmollan

glömde, har haft äl på dag 16, 18, 20 och 30+

• Jennie1987

Åh, tack för era svar! :)

Dag 16 dök upp i båda svaren, och där är jag imorgon. Lite hopp inger det ju, tack för det! :)

Men att det kan skilja så mellan vilka dagar ägglossningen äger rum! Det är ju jättesvårt att veta NÄR det är dags! :/

Vi hinner ju sexa imorgon, men sen åker han tidigt på tisdag och kommer hem på fredag, då är jag på dag 20. Blodprovet tar jag på torsdag dag 19.
    Tänk om jag inte haft ägglossning innan det? Vad händer då?

Usch, jag blir helt förvirrad av detta.
    Det är ju självklart inte säkert att jag ens får ägglossning denna gången, men min läkare trodde verkligen det, eftersom mitt ägg växt till sig så fint, så han trodde ju att jag skulle ha ägglossning nu under denna helgen.

Borde jag inte känna av min ägglossning? Kan man ha ägglossning utan att känna nåt? Jag har ju iofs haft lite ont, men inte mycket.

• bollanmollan

mitt tydligaste tecken att det är på gång är flytningarna, sen brukar jag känna mig lite öm.

• Jennie1987
    bollanmollan skrev 2010-04-25 20:06:29 följande:
    mitt tydligaste tecken att det är på gång är flytningarna, sen brukar jag känna mig lite öm.
    Jag har aldrig egen ägglossning, så jag känner min kropp alldeles för dåligt för att veta vad jag ska för ägglossningssymtom.
    Det jag har märkt med mina flytningar är att dom är väldigt vattniga nu, det brukar dom inte vara annars. Men ska dom inte vara sega eller nåt?
    Jag vet ju som sagt inte :/
  • bollanmollan

ok nu ska vi se om jag minns rätt annars får nån rätta mig.
    äl flytningar kan komma ett tag innan äl, dom är trådiga eller man kan liksom få som ett snörre när man drar det mellan fingrarna, sen när äl sker brukar dom bli mer vattniga. jag får mina trådiga flytningar en vecka innan äl som håller i sig till äl.

• Jennie1987
    bollanmollan skrev 2010-04-25 20:18:49 följande:
    ok nu ska vi se om jag minns rätt annars får nån rätta mig.äl flytningar kan komma ett tag innan äl, dom är trådiga eller man kan liksom få som ett snörre när man drar det mellan fingrarna, sen när äl sker brukar dom bli mer vattniga. jag får mina trådiga flytningar en vecka innan äl som håller i sig till äl.
    Okej! Tack snälla för svaret! :)
    Det kan stämma det du säger, jag ska söka lite på nätet och se om jag kan hitta nåt om dessa vattniga flytningar. Kan ju isf vara så att jag har ägglossning nu, när dom är vattniga.
    Som sagt, tack snälla du!!
  • bollanmollan

det är mycket att lära sig när man aldrig själv har äl.
    jag har börjat med ältest för det är så svårt att veta, speciellt då man inte har nån aning om hur det växer där inne. ska du göra vul varje gång efter pergo?

• Jennie1987
    bollanmollan skrev 2010-04-25 20:58:17 följande:
    det är mycket att lära sig när man aldrig själv har äl.jag har börjat med ältest för det är så svårt att veta, speciellt då man inte har nån aning om hur det växer där inne. ska du göra vul varje gång efter pergo?
    Ja, verkligen, allt känns som en djungel! :/
    Men jag måste nånstans finna tröst i att min läkare trodde att min ägglossning skulle ske nu under helgen.
    Men samtidigt blir jag så ledsen när jag tänker på att det kanske inte är så och att vi kanske missar en eventuell ägglossning när sambon åker iväg på jobb :(

Jo, jag ska få göra VUL efter varje Pergokur.
Svar på tråden Lite orolig :(