• Anonym (mimmi)

kan man efter utseende säga om hon e bi?

Okej, svår fråga. Jag vet inte om jag o en kollega har nåt på G eller inte. Blickar, vinkvällar, rör vid varandra vid armen, handen el så o kan prata om de mesta. Känns på nåt sätt som om de e nåt i luften. Men jag har INGEN erfarenhet av qvinnor. Nu undrar jag om man kan ana nåt bara via den andras utseende, ibland är ju lesbiska väldigt maskulina på nåt sätt. Hon har jättekort svart hår o svarta glasögon, skarpa drag o silversmycken, klär i jeans oftast. Har nån nåt att kommentera??

• Svar på tråden kan man efter utseende säga om hon e bi?
  • JaneDoe10

Är nog svårt att säga. Verkar ju inte som ni beter er på något annat sätt än vad jag som hetero gör med mina heterovänninor. Att man rör en vän vid armen eller handen behöver inte betyda något alls från en hetero. Fråga henne?

• FamiljenLycklig

Jag är Bi och hur kan man se det på mig? Ingen aning... men man ser ju om en tjej tittar extra mycket så har man ju fattat vinken

• Anonym (Tror inte det)

Jag har två kompisar som blivit påhoppade av lesbiska tjejer och de tjejerna har fått för sig att de är lesbiska. En av dom ville inte ens acceptera ett nej.

Jag som heterokvinna har nog väldigt svårt att se om en man är intresserad, men jag har väninnor som tolkar varje uppmärksamhet från en man som ett klart intresse.

Jag tror inte det skiljer sig ett smack mellan heterovärlden eller gay-världen. En del ser inte att det dräglas efter dom, andra tolkar en blick som klar invit och allt däremellan.

De få tjejer som jag har träffat som är jag vet är lesbiska hade jag aldrig kunnat gissa mig till. De män jag träffat som är bögar (desto fler), där finns bara en som uppfyller mina fördomar om hur en bög är, resten skulle jag aldrig kunnat gissa (men å andra sidan brukar jag inte ens gissa på vilka sexuella preferenser folk har, så länge det endast är vänskap är det ointressant, och jag lever med enda personen som jag vill ha mer än vänskap med, med andra ord, alla andras sexuella preferenser är totalt ointressanta )

Svar på tråden kan man efter utseende säga om hon e bi?