• Majsan81

Kokosmjölk och rödcurry. Tips på recept tack!

Jag har lövbiff hemma som jag måste tillaga idag men jag är så sugen på kokosmjölk och röd currypasta. Någon som har något tips på vad jag kan göra med detta? Recept?

tack!

• Svar på tråden Kokosmjölk och rödcurry. Tips på recept tack!
  • Visalicious

varför inte fräsa lök, lite vitlök tillsammans med strimlad lövbiff. Släng i den röda cuttypastan och fräs tills den börjat puttra. Häll på kokosmjölk och lite fisksås. Strimla lite bambuskott och släng i också. Eftersom lövbiff går så snabbt att få genomstekt så är det färdigt så fort allt är genomvarmt

• Majsan81

mmm tack för förslagen jag ska allt fundera lite till.

Någon mer som har något förslag? Blev jättesugen just nu

• Sweet76

Här kan du göra:
    - Blanda i matberedare: schallotenlök, rödchilli, vitlök, gurkmeja, och galangal
    - Krossad en citron grass (ta bara den vita delen, ca 10 cm från botten. Skärra den nedersta och skölja med vatten och krossa efter med mortel eller med kniv handtag)
    - Strimlad biffen
    - Varma wok eller gryttor, tillsätt lite olja..frässa blandningen till den lukta gott. Tilsätt citron grasset..och rör den igen ca 30 sekunder.
    -Tilsätt köttet och rör igen till färgerna förändras.
    - Ta lite salt i och lite socker (För att ta upp smaken...men du behöver inte om du vill inte socker i maten)..Rör igen
    - Tilsäät lite kokosmjölken...och rör...sjuda några minuter...efter kokosmjölken minskas, tilsätt mer...och sjuda till din favorit konsisten (tjock eller lös)
    - Smaka och servera!

** Om du inte kan äta stark, urkärnad chilli innan du stoppa i matberedare. Men om du tycker mycket om stark mat, du behöver inte tabort kärnen.

• Sweet76

Glömde..du kan ha Bambuskott och potatis. Gör stor tärnad potatis och friterad någon minute..stoppa dem i curry 5 minute innan maten klart och glöm inte att koka först bambuskott i vatten innan du balnda i curry, annars blir den lukta burk!

Svar på tråden Kokosmjölk och rödcurry. Tips på recept tack!