Vad jobbigt för dig att behöva tänka så. Har man inte varit med om något övergrepp tänker man nog inte tanken men jag antar att misstankar alltid finns med dig... (hoppas inte det bygger på något annat).
Jag hade trippat varligt om jag var du, när det gäller din sambo. Kan föreställa mig ilskan om någon skulle anklaga en (om än med en vänligt sinnad fråga) om det bara handlade om en sådan sak som att vara med i badrummet.
Själv minns jag att jag badade med min pappa rätt länge. Och med min bror. Men sedan kom jag väl till en punkt, någonstans i åldern där din sambos dotter är, då jag inte ville längre. Och då sa jag ifrån. Kan tycka att det bara är trevligt att han håller henne sällskap om de båda vill det. Kanske ett sätt att hinna med vardagliga samtal. Att hjälpa till att tvätta låter överdrivet men kanske är det bara en ritual som har pågått under alla år och som fortsätter tills hon säger ifrån.
Har du någon annan substans för dina misstankar än bara badet? Isåfall är det ju värre...