• madif

Viktnedgång efter kejsarsnitt?

Är det ngn skillnad ang viktnedgång om man blir snittad eller föder vaginalt?

Jag har hört om dom som har gått upp runt 20kilo inder graviditeten och sen gått ner runt 15kg när dom förlöst barnet, men jag har bara hört det hos dom som fött vaginalt...

Så, är det egentligen någon skillnad på den biten?

Tack!

//Madde

• Svar på tråden Viktnedgång efter kejsarsnitt?
  • listo

Nej, jag tror inte det är någon skillnad alls faktiskt. Det mesta har väl
    troligen med hormoner och sådant att göra. Och förstås hur och vad
    man ätit under graviditeten...

Jag gick upp 12 kg under min graviditet, och 2 veckor efter akutsnittet
    hade jag gått ner 14 kg.

• Adeliha

Blev snittad för 4 år sen.Bästa bantningskuren som jag vart med om.Gick upp 29kg varav att 14 kg försvann direkt vid operationsbordet.Dom andra kilona stannade kvar i ett par xtra månader :)

• Sophie82

jag tycker inte det var nån skillnad. med liam och ebba gick jag upp ca 10-12 kg, födde vaginalt och hade gått ner allt på 1,5 veckor.
    Med felicia gick jag upp ca 20 kg, hade gått ner allt på 1,5 månad sen gick jag ner mera. Vägde 17 kg mindre efter mina 3 förlossningar än innan jag vart gravid äns *S* Och då va jag normalviktig innan, så man vart liten tillslut, bra bantingskur det här med barnafödande hehe

• Zemiramis

jag gick upp 10kg under graviditeten och ner 12kg nu efter 8 veckor. jag förslöstes med akutsnitt.

• Jenka73

Jag blev snittad med min son 1996 och gick upp 8kg. Efter snittet hade jag tappat 12kg så de var 4kg merän vad jag gick upp

• Lillstruts

Jag har gått ner alla mina kilo som jag la på mig under grav.
    Vet dock inte hur mycket jag gick upp, vägde mig aldrig. Men 1 sep i år vägde jag lika mycket som 1 sep 2004.
    Min dotter kom emd snitt 30 juni.
    Jag tror inte det spelar någon roll om du föder vaginalt eller med snitt!

• Sabrina

hejsan...

Jag gick upp 3,8 kg under graviditeten och har nu efter snittet gått ner 11kg... Lill tjejen kom den 21 sep..( ca 5 veckor sen) Vägde mig dagen efter snittet och hade då inte gått ner någonting alls... hmmm hon vägde ju iallafall 3380.

• MajaIda

Gått upp 25kg o 30 kg under mina graviditeter, gått ned runt 13 direkt efter förlossning- gått ned allt efter något år eftersom man "ammar bort det", kan vara svårare om man har svårt med amningen ha jag hört..?!*

• pannkaka

Jag gick upp 14 kg och nu 13 dagar efter mitt superakuta kejsarsnitt har jag gått ner 11 kg.

• Gran Canaria

Jag gick upp 22 kilo med min lillkille, blev akut snitt och jag hade ca 10 kilo kvar när jag kom hem efter 5 dagar. Kunde tyvärr inte amma sá det kan ju ha nágot med saken att göra. Efter 6 mánader var jag pá +5 och efter ett ár sá var jag 7 kilo smalare än innan grav. Sá det beror säkert oxá pá hur man sköter sej med mat och träning.

• jk83

Hej jag gick upp 10 kilo, blev förlöst med kejsarsnitt och gick ner 15 kilo. Inget som jag önskar nästa gång.

• Mandi74

Tycker att det tar längre tid innan magen försvinner. Jag kände mig gravid ett bra tag efter snittet, megen dtat ju inte ihop sig lika snabbt efter ett snitt.

Svar på tråden Viktnedgång efter kejsarsnitt?