• Anonym (***)

Vad händer om man tar 100 stilnoct och har druckit innan på kvällen (påverkad)

Nej detta äringet jag tänker göra själv,utan jag vet en person som gjorde detta (vill inte hänga ut denne) men ambulans kom och de fick ingen kontakt med h*n alls. Blodtrycket gick ner och de gav h*n kräkmedel och den va de färdigt,ja minnesluckor o så fick h*n ju.

Är detta livsfarligt? Ambulans kom ca 10 min efter h*n tog tabletterna och då vad h*n medvetslös..

• Svar på tråden Vad händer om man tar 100 stilnoct och har druckit innan på kvällen (påverkad)
  • Anonym

Är ingen expert men ja det låter som han kunde ha dött om inte ambulansen kommit.

• Anonym (***)
    Anonym skrev 2010-04-25 21:59:40 följande:
    Är ingen expert men ja det låter som han kunde ha dött om inte ambulansen kommit.
    Mao så kan man säga att personen som ringde räddade h*ns liv? Hemskt ju....
  • Anonym

Hört om en anhörig som tog runt en 100 stilnoct och avled.

• Anonym (***)
    Anonym skrev 2010-04-25 22:24:20 följande:
    Hört om en anhörig som tog runt en 100 stilnoct och avled.
    Beklagar... hemsk detdära
  • Anonym

Men va bra att ge en medvetslös person kräkmedel....

• Anonym (***)
    Anonym skrev 2010-04-25 22:53:47 följande:
    Men va bra att ge en medvetslös person kräkmedel....
    Jag tyckte också det lät skumt,de borde väl magpumpat?
  • systersandra

Ambulansen magpumpar inte,de gör det säkert på akuten sen.
    100 st stilnoct (beror mycket på viken styrka det är) finns 5 och 10 mg ger 500-1000 mg zolpidem och det tillsammans med alkohol blir en mycket allvarlig förgiftning.

• aronnax

Ambulansen kanske ger motmedel, Lanexat, men magsköljningen gör akuten.

Man riskerar att dö, men hittas man och andas finns det stor chans att man hinner räddas.

Sedan r det ju alltid risk att få hjärnskador och så...

• Anonym (not good!!!!)

Jag tog 1 st Stilnoct, 10 mg en gång men fick sen för mig att inte gå och lägga mig... Blev lite rusig och tyckte det hade varit gott med liiite bailys... jag tog bara lite, så mycket vet jag och min man, sen vet jag inte ett skit mer om den kvällen/natten {#lang_emotions_dreamer}. Jag blev totalt borta och mannen kämpade med at få upp mig i sängen men det var omöjligt... Jag vaknade kl 6 påmorgonen med kläderna på liggandes på soffan och undrade vad f*n som hände!?!?! Minns inte ett smack!

Alkohol och Stilnoct är absolut INGEN bra kombination!!!! Jag gör Aldrig om det!!

• Anonym (***)

Står i journal att det är 100 stilnoct a 10mg. H*n får Lanexat 0.3 mg o 0.2 mg står att h*n blir något mer rörlig men fortfarande okontaktbar. Kräks och kräkningarna luktar öl. Blir sedan inlagd på AVA. Lanexat är väl kräkmedel?

Svar på tråden Vad händer om man tar 100 stilnoct och har druckit innan på kvällen (påverkad)