• Edah

vit tatuering? + andra tatueringsfrågor

Jag har funderat ett tag på en tatuering, ett ord som för mig betyder mycket. Jag har vacklat lite mellan att köpa ett smycke med ordet på eller göra en tatuering. Själva ordet är en viktig DAGLIG påminnelse till mig själv... och jag vill att den skall vara privat.

Nåväl, jag snurrade runt lite på nätet och hittade en bild där en kvinna gjort en vit tatuering. Det skulle ju passa mig perfekt, den finns där men inte för allmän beskådan!

Någon som gjort en vit tatuering? Gör alla tatuerare såna? Något jag bör tänka på?

Vad kostar en tatuering? Ordet har 7 bokstäver och de skall få plats på min handled.

• Svar på tråden vit tatuering? + andra tatueringsfrågor
  • luzorsus

ja en vit taturing borde de flesta kunna göra då enda skillnaden är att den är vit i färgen....men det finns väl de som är osynliga oxå,bara syns i uvljus oxå.
    Kanske kostar 1000 kr att göra,om ens det.

• elinasteen

Jag skulle inte rekomendera en vit tatuering, inte min f.d mentor heller, då de knappt syns och dessutom bleknar ju alla tatueringar efter läkning och med tiden. Jag tror inte du hittar en proffissionell tatuerare (som alltså är bra och duktig och vet vad han/hon sysslar med) som gör en tatuering i bara vitt. Vitt bläck används oftast (för det är det enda det blir bra som) som highlights.

Och angående priset så är det jättesvårt att bedöma, ska du ha en enkel skrivstil eller någon annan font? Ta med en utskrift på texten till en tatuerare och fråga, det svarar dem gärna på!
    Många tatuerare har ju minipris på oftast 500:- men jag tycker du ska gå o fråga! :)

• Swweetiie

Så kallade osynliga tatueringar görs inte av en seriös tatuerare då de är extremt giftigt.
    Vet också att vit färg i för mycket mängd är (varit) cancerframkallande ämnen i som varit uppe och disskuterats om..

Nu är jag inte till 100% säker på om det fortfarande är så dåligt att göra det, det har varit så men utvecklingen går framåt. Vill bara påminna om att du ska vara Säker på vad du gör och tag reda på all info hos en seriös tatuerare med många goda ord runt sig!

• hellekis

grejen med vit tatueringsfärg är att den gulnar efter ett tag och måste fyllas i ganska ofta... och vad jag vet så vill de flesta tatuerare endast använda vitt för att framhäva detaljer i tatueringar..
    angående UV-tatueringar så är dom ju inte hundra på om den färgen är cancerframkallande eller inte...

• Edah

Nu är den i alla fall gjord... den blev jättefin och kostade bara en femhundring!

Den gjordes på en seriös och etablerad tatueringsstudio och de var noga med att förklara att den inte kommer att synas alls lika bra när den läkt, när jag blivit brun etc... Helt ok för mig eftersom jag egentligen inte ville ha en tatuering men behöver ett ledord med mig i livet... den sitter så att jag lätt kan se den och JAG vet att den finns där, det räcker för mig!
    Ont gjorde det också så det blir nog inte fler för mig....

Tack för svar och tips.

• elinasteen

vad bra att du hittade någon som kunde göra det och att du blev nöjd:)

• mce
    Edah skrev 2010-05-01 20:08:43 följande:
    Nu är den i alla fall gjord... den blev jättefin och kostade bara en femhundring!

Den gjordes på en seriös och etablerad tatueringsstudio och de var noga med att förklara att den inte kommer att synas alls lika bra när den läkt, när jag blivit brun etc... Helt ok för mig eftersom jag egentligen inte ville ha en tatuering men behöver ett ledord med mig i livet... den sitter så att jag lätt kan se den och JAG vet att den finns där, det räcker för mig!

Tack för svar och tips.

Hej!

Jag funderar på att göra en vit tatuering. Du har möjligtvis ingen bild på hur den ser ut nu ett par år senare? :)  
  • mf77
    Edah skrev 2010-05-01 20:08:43 följande:

Tack för svar och tips.
    Hej.

Jag är även väldigt sugen på att göra en vit tatuering och skulle gärna  se en bild eller höra hur den ser ut nu några år senare!.

Tack. 
Svar på tråden vit tatuering? + andra tatueringsfrågor