• Julia

Illamående innan BIM?

Hur många har mått illa redan 7 dagar innan BIM? Eller kanske ännu tidigare?

Jag är på -7 BIM och har mått illa några kvällar i rad, igår var det riktigt jobbigt! En annorlunda mensvärk känner jag också av och huvudet gör ont på mornarna.

Många av er skriver att ni blev extra sugna på mat, men är det ingen mer än jag som tappat matlusten istället?

• Svar på tråden Illamående innan BIM?
  • Stantino

Jag är på BIM -5 och antingen har jag fått nån kräksjuka, eller också är jag gravid. Är alldeles yr och direkt när jag vaknade så kom illamåendet på en gång.
    Har varit uppe och ätit lite nu, men känner av det fortfarande.
    Svårt att veta om man ska sjukskriva sig innan man vet om man är gravid.
    Inte så roligt att smitta ner arbetskamraterna med kräksjuka ju...

• Julia

Usch jag mådde inte bra efter lunchen på jobbet. Och som du säger, man vill ju inte smitta ner kollegor. Men inte går man väl och mår illa i flera dagar utan att någonting mer händer om man är kräksjuk? Då borde man väl spytt vid det här laget?

Och då mår man ju illa hela tiden ju. Jag mår mest illa på kvällarna. Lite på mornarna och efter mat.

Har du några fler symptom som du tänker på?

• Stantino

Jag har varit hemma idag för säkerhets skull. Har kräkts flera gånger under dagen, kände mig plötsligt helt bra i eftermiddags, men nu känner jag att illamåendet börjar komma igen.. {#lang_emotions_frown}

Jag känner av liite ömhet i brösten och är svullen om magen (fast det brukar jag vara innan mens). Har molvärk som kommer av och till.
    Jag är så sugen på att köpa ett test imorgon för att se vilket, men min sambo vill att vi väntar tills på lördag när jag har BIM. ( Han är lite snål... {#lang_emotions_wink} )

• Julia

Oj inte kul att kräkas så mycket. Eller ah, det kanske är värt det om det nu skulle bli någonting utav det förstås!

Hur mår du idag? Några symptom?

• Stantino

Mår mycket bättre idag... skumt. Känner mig lite illamående men inte alls som igår. Kanske var virus ändå. Hur mår du själv?

Nu tänker man "Var tog symptomen vägen". Man blir aldrig nöjd {#lang_emotions_smile}

När har du BIM? Ska du testa innan?

• Julia

Skönt att du mår bättre iaf, inge kul med kräkningar. Men visst är man aldrig riktigt nöjd. När man har symptom är det jobbigt, och när man inga har saknar man dem =) Jag sitter på rast nu och mår lite illa efter lunchen och magen känns konstig men vad det står för vet jag inte. Jag har BIM först 3/5 men kommer nog testa på lördag för att jag inte kommer kunna hålla mig haha men det räknar jag med att det visar negativt, så slipper jag bli besviken...

Hoppas att vi båda skaffar oss ett + snart i alla fall!

• Stantino

Ja, det får vi hoppas! Har ni försökt länge?

• Julia

Haha nä verkligen inte, själva?

• Stantino

Detta blir tredje barnet, men första försöket. Så man ska väl inte hoppas för mycket...
    Första barnet för er?

• Julia

Ja precis, första är det. Men det är något jag längtat efter länge nu!
    Härligt att ni väljer att skaffa många barn tycker jag. Jobbar inom förskolan och tycker att det är för många som bara skaffar ett barn nu för tiden.

Lycka till! Meddela gärna hur det gick!

Svar på tråden Illamående innan BIM?