• jonnysbrud

Blåbär och vitchoklad? Passar de ihop?

Det är dags för oss att bestämma oss för fyllningen på våran bröllopstårta. Vi funderar på blåbär och vit choklad, men passar de smakerna ihop? Är det någon som har testat?

• Svar på tråden Blåbär och vitchoklad? Passar de ihop?
  • världens bästa mamma

Tjenare!! Bra?? Jasså det blir till att gifta sig. Grattis!!! Nja hallon och vit cholkad låter bättre!!! My

• jonnysbrud
    världens bästa mamma skrev 2010-04-26 09:26:16 följande:
    Tjenare!! Bra?? Jasså det blir till att gifta sig. Grattis!!! Nja hallon och vit cholkad låter bättre!!! My
    Tack för gratulationerna och för din åsikt i frågan. :)
  • Scillan

Det är iofs inte en bröllopstårta men jag brukar göra en cheesecake med blåbär och vitchoklad. Den är mkt uppskattad så visst går smakerna ihop.

BF 2010-07-06
  • mooogn

Jag tycker att det passar bra och personligen skulle jag nog försöka "spetsa" till blåbären med lite citron också, så att det inte blir så fadd smak

Grattis till det stundande bröllopet
  • nian74

Jag håller med - hallon och vit choklad är supergott.

Passionsmousse med hallonmousse i är också en hit! Men vill man ha en vit tårta är så klart vit chokladmousse bättre.

Jag är mammaledig konditor och bröllopstårtor är alltid kul att diskutera{#lang_emotions_smile}

Gratulationer till bröllopet!{#lang_emotions_sunny}

• jonnysbrud

Tack för gratulationerna och åsikterna i tårtfrågan. Vi känner oss en aning kluvna vid vilken fyllning vi ska välja. Kanske borde vi baka en tårta med blåbär och vitchoklad för att prova på om det fungerar smakmässigt. Jag har en känsla av att det kan bli för sött nämligen.

• Lady Namárië

Personligen tycker jag att blåbär slår hallon med hästlängder i kombination med vit choklad, men det är ju helt en fråga om personlig smak. Provsmaka båda kombinationerna innan ni bestämmer er!

Grattis till bröllopet!

So say we all
  • Hallonmun
    Lady Namárië skrev 2010-04-26 09:38:08 följande:
    Personligen tycker jag att blåbär slår hallon med hästlängder i kombination med vit choklad, men det är ju helt en fråga om personlig smak. Provsmaka båda kombinationerna innan ni bestämmer er! Grattis till bröllopet!
    jag håller med där, hallon tycker jag passar bättre till mörkchoklad.

När vi gifte oss, hade vi tårtprovning, det var väldigt mysigt. Ska ni baka tårtan själva eller? annars jag skulle bett om att få gå på provsmakning annars, man gifter sig ju bara en gång! lycka till och grattis!
    Google is my friend ♥
  • jonnysbrud

Vi har beslutat att baka en tårta nu på fredag där ena sidan är vitchoklad och hallon och andra sidan är vit choklad och blåbär. :)

Vi kommer inte baka tårtan själva utan vi kommer köpa tårtorna. Tyvärr har inte konditoriet provsmakning. :(

• LinaP

ALLT passar till vit choklad enligt mig!

Men av hallon och blåbär skulle jag absolut valt blåbär. Mmmm dreglar av att tänka på det...

Svar på tråden Blåbär och vitchoklad? Passar de ihop?