LillaMandarin skrev 2010-04-26 09:59:33 följande:
Nu har jag börjat känna som små trängningar typ när man har urinvägsinfektion. Man är kissnödig men det kommer inget. Så har jag känt vid 3 tillfällen sen 2 månader tillbaka. Först trodde jag det var urinvägsinfektion men det har ju försvunnit efter ett par dagar. Antar att det är graviditeten som gör detta väl? Skulle det ha vart urinvägsinfektion så borde de väl inte försvinna av sig självt?
Jag har haft mycket sådana problem under min tidiga graviditet, det har lugnat ner sig nu, är nu i vecka 13 +0. Trodde jag hade uvi, men barnmorskans sticka visade inga bakterier. Jag ville då att de skulle göra en odling, vilket gjordes och inte heller då hittades några bakterier. Det kan vara livmodern som retar urinblåsan lite och man känner sig kissnödig när man egentligen inte är det. Jag hade även obehag från vad som kändes som urinblåsan mest hela tiden, men speciellt efter toalettbesök.
Är du orolig så kolla upp det, men troligtvis är det bara graviditeten. Men bra att göra en odling eftersom det finns något som heter gbs och det kan orsaka för tidig födsel.