• LillaMandarin

Urinvägsinfektion kan det försvinna av sig självt?

Nu har jag börjat känna som små trängningar typ när man har urinvägsinfektion. Man är kissnödig men det kommer inget. Så har jag känt vid 3 tillfällen sen 2 månader tillbaka. Först trodde jag det var urinvägsinfektion men det har ju försvunnit efter ett par dagar.
    Antar att det är graviditeten som gör detta väl?
    Skulle det ha vart urinvägsinfektion så borde de väl inte försvinna av sig självt?

• Svar på tråden Urinvägsinfektion kan det försvinna av sig självt?
  • Mistys Daisy

Så har jag känt med ibland, och då har jag druckit lite tranbärsjuice...kanonbra huskur!  Har kollat först att det inte vart urinvägsinfektion först då givetvis...

• frökenelisabeth

Urinvägsinfektion försvinner oftast av sig själv.

Men är man gravid så kan uvi orsaka komplikationer, så jag tycker absolut att du ska ringa till din vårdcentral och göra ett urinprov för att försäkra dig om att det inte är det!

• Shmone

Jag trodde vid ett tillfälle att UVI hade gått över.. för symtomen började försvinna..

Ptja trodde jag ja.. för nån dag senare hade det spridit sig uppåt till inte vet jag vad. Men jag har sällan mått så dåligt.. yr, illamående och jättevärk i tjejmagen.. förmodligen feber med (kollade aldrig). Min kompis fick följa med till doktorn och hjälpa mig för jag var helt borta. Det blev en dunderkur antibiotika på det.
    Dock var jag inte gravid då och det var nog tur det...

• Norrtjejjen

de brukar säga att om inte UVI gått över på minst 3 dygn behöver man medicin..eller om man inte lyckats dricka bort det med mycket vatten/citronvatten eller sockerfri tranbärsjuice

• melamikaela

För mig funkade det att dricka citronvatten, apelsinjuice och massvis med vatten.

lucas, min prins.
  • LillaMandarin

Men jag har ju bara haft i en dag max 2 dgr sen är det borta ....så har det gjort i 3 omgångar. Nu är det borta igen...har fått akupunktur och jag vet inte om det har med det att göra. Skumt iaf...

När jag var på inskrivningen så fick de ju mitt urin...men kan dom se något UVI där?

• Norrtjejjen

jo, om de testar med sticka då.
    Jag kan rekomendera dig en provsticka du köper på apoteket själv. nitristick, som du kan ha hemma. Nästa gång du känner så prova med den!
    Är det så att det inte visar sig om du har bakterier kan det handla om en liten inflammation i urinröret. Vilket jag ofta har. Då känns det precis som en UVI. Du kan använda intimoja varje gång du tvättar dig om du inte redan gör det för att förhindra det.

• ella79a
    LillaMandarin skrev 2010-04-26 09:59:33 följande:
    Nu har jag börjat känna som små trängningar typ när man har urinvägsinfektion. Man är kissnödig men det kommer inget. Så har jag känt vid 3 tillfällen sen 2 månader tillbaka. Först trodde jag det var urinvägsinfektion men det har ju försvunnit efter ett par dagar. Antar att det är graviditeten som gör detta väl? Skulle det ha vart urinvägsinfektion så borde de väl inte försvinna av sig självt?
    Jag har haft mycket sådana problem under min tidiga graviditet, det har lugnat ner sig nu, är nu i vecka 13 +0. Trodde jag hade uvi, men barnmorskans sticka visade inga bakterier. Jag ville då att de skulle göra en odling, vilket gjordes och inte heller då hittades några bakterier. Det kan vara livmodern som retar urinblåsan lite och man känner sig kissnödig när man egentligen inte är det. Jag hade även obehag från vad som kändes som urinblåsan mest hela tiden, men speciellt efter toalettbesök.
    Är du orolig så kolla upp det, men troligtvis är det bara graviditeten. Men bra att göra en odling eftersom det finns något som heter gbs och det kan orsaka för tidig födsel.
  • Vi 2 blir 3
    ella79a skrev 2010-04-26 18:36:45 följande:
    Jag har haft mycket sådana problem under min tidiga graviditet, det har lugnat ner sig nu, är nu i vecka 13 +0. Trodde jag hade uvi, men barnmorskans sticka visade inga bakterier. Jag ville då att de skulle göra en odling, vilket gjordes och inte heller då hittades några bakterier. Det kan vara livmodern som retar urinblåsan lite och man känner sig kissnödig när man egentligen inte är det. Jag hade även obehag från vad som kändes som urinblåsan mest hela tiden, men speciellt efter toalettbesök. Är du orolig så kolla upp det, men troligtvis är det bara graviditeten. Men bra att göra en odling eftersom det finns något som heter gbs och det kan orsaka för tidig födsel.
    Samma här! Kände precis samma sak och de är ju bara bebis som ligger och trycker på!
Svar på tråden Urinvägsinfektion kan det försvinna av sig självt?