Förskolefröken
Hej,
jag undrar om du har något tips till mig.
Jag har en dotter på 2 1/2 år och hon har precis börjat på en ny förskola. Det är efter omständigheter som vi inte själva valt hennes tredje dagis redan. Hon har gått på dagis sedan hon var 1 år och har aldig haft några problem med att gå dit, detta är heller inte problemet nu utan det är snarare vi föräldrar som har problem med de nya fröknara. De verkar helt ointresserade och när de är ute har hon ingen mössa på sig och en eftermiddag när vi hämtade henne och de var ute och lekte upptäckte vi när vi kom hem att hon inte hade några strumpor i skorna. en annan eftermiddag fanns hennes skor inte alls och jag tillbringade 20minuter att leta men det visade sig några dagar senare att någon annan tagit skorna på sig när de gått hem?? Jag fick heller ingen hjälp av personalen att leta efter skorna trots att alla andra barn redan gått hem. En eftermiddag hade hon ramlat och slagit i sitt ben så illa så hon haltade och benet var svullet men ingen ringde till oss och talade om vad som hänt utan vi fick infon först när vi skulle hämta henne, vi fick dagen efter åka till vårdcentralen men de kunde inte hitta något som tur var. listan kan göras längre med händelser som inträffat bara sedan den 1 mars-10 då hon började där med 2 veckors inskolning först så det är inte många veckor hon gått där. Min dotter är väldigt många timmar på förskolan varje vecka så jag vill vara trygg när jag lämnar henne där. kan man byta dagis eller ska jag prata med förskole chefen?
Tacksam för tips om hur vi ska gå tillväga och om det verkligen får gå till så här?
Mvh
Orolig mamma