Tack för ditt svar, jag föll och tog emot med insidn av handen där jag även hade en stav=(
Håller jag mina fingrar raka och knaäpper till på ovansidan så åker hela fingret ner en bit och blir kvar.
Jag har viss domningskänsla i fingertopparna och handen blir gärna väldigt kall, försöker böja sträcka hela tiden för att hålla igång.
Fäller jag fingrarna från ahnden så är det stelt men det gå men viker jag i den leden fungerar rörelsen betydligt sämre i övriga leder, dvs att böja fingrarna mot handflatan.
Stäcker jag fingrarna kan jag inte översträcka dom men rakt upp från handen, dock kommer långfingret nte helt upp, men liten skillnad. Jämföra jag hur jag kan böja mot andra handens fingrar så är det ca 45-50% av rörelseförmågan.
Böjer jag fingrarna och lägger motstånd har jag inte en chans att räta ut dom och "trycka" bort de andra fingrarna, de liksomlyder inte.
Smärtan är ganska bra nu, kommer jag åt gör det ont, stel stel stel. Går och pumpbehandlar men det är som en kniv skjuter in, går hos arbetsterapeut har kompressionshandske och handledsstöd. Sover med skena på natten. men de säger att jag ska använda handen så mycket jag kan och träna träna träna