• danskamamma

Hur länge får en 2-månaders bebis sitta i babyskydd???

Jag undrar om det finns en gräns för hur många timar en bebis på 2 månader får sitta i et babyskydd - skall köre i bil i 7-8 timar och funderer på at använne liftnet istället.

Nån som vet vart man kan hyra liftnet i Sthlm city???

• Svar på tråden Hur länge får en 2-månaders bebis sitta i babyskydd???
  • Peztis

Det går jättebra med babyskyddet!

Vad du ska tänka på är att ta pauser kanske varannan timme men framför allt köra på om barnet sover! Så se till att ni har mat och dricka i bilen till er...

Blir det för långa pass så gnälls det garanterat. Och se till att ha lite leksaker att distrahera med.

Vi körde 6 h i somras och det gick som en sans, jag var lite orolig innan.

• Peztis

Det går jättebra med babyskyddet!

Vad du ska tänka på är att ta pauser kanske varannan timme men framför allt köra på om barnet sover! Så se till att ni har mat och dricka i bilen till er...

Blir det för långa pass så gnälls det garanterat. Och se till att ha lite leksaker att distrahera med.

Vi körde 6 h i somras och det gick som en dans, jag var lite orolig innan.

• Killer

Det är inte lika säkert med liftnät... jag skulle inte använda det, bättre med babyskydd och pauser... Jag åkte från Danmark till Dalarna med min 5 v. gamla dotter i somras på två dagar, hon sov större delen av vägen, vaknade bara för att äta och bli bytt...

• Virgos

Jag skulle säga så här: Lyssna till hur ditt barn mår under bilfärden. Ta pauser ofta, om det behövs. Det är skönt för stora som små resenärer att få sträcka ut kroppen o få en nypa frisk luft!

• Lara Croft

Högst två timmar i sittande ställning innan 4 månaders ålder har jag hört.

• mludvigs

Gå till BP säkerhetsbutiken på Flemminggatan. Där kan man både lång och kort-tidshyra babyskydd!

• jenny30

Vi åkte från Göteborg till Umeå (uppdelat på två dar) i somras när Edvin var fyra veckor, och sedan hem igen två veckor senare.
    Det gick jättebra, med en del pauser förstås.

• jenny30

...Vi använde babyskyddet då, skulle jag ju säga

• Lotten

Vi åkte 130 mil (från Gbg till Haparanda) när min dotter var 2månader gammal och det var inga problem. Hon sa ifrån när hon tyckte det var jobbigt och ville upp men när hon sov så fick hon sova där så passade vi på att köra så länge hon sov men annars stannade vi nog var 3:e eller var 4:e timme då hon ville upp och äta mat osv.

• Lotten

det tog oss 17-18 timmar att köra med pauser

• danskamamma

Tusen tack för alla svar - nu känner jag mig inte orolig längre - vi kör med babyskyddet

• Inexsana

Det där med pauser kommer automatskt, bebis kommer att vilja äta, och det är ganska svårt att amma om hon sitter kvar i babyskyddet.

• Peztis

Inexsana, sitter med en bild i skallen på hur man skulle försöka amma medan barnet sitter fastspänt i skyddet... hels ska man ju själv ha säkerhetsbältet på också! Då är det kanske bra om man har låååånga bröst!

Hahaha!

• MayaPiraya

Frågan är om jag inte skulle klara av att amma i den situationen nu, tycker mina bröst hänger ner till knäna redan efter ett barn

fast jag läste faktiskt nånstans om någon som lyckats med det, dock var hon inte själv fastspänd så hon kunde luta sig över babyskyddet, men det är imponerande ändå

Svar på tråden Hur länge får en 2-månaders bebis sitta i babyskydd???