• Anonym (orkar inte)

någon som vart utsatt för falsk ryktesspridning?

Min sambos ex sprider falska rykten om mig. Trots att det var över två år sedan de gjorde slut så slutar hon inte sprida otäcka saker om mig.
    Någon som varit utsatt för detta? Hur hanterade ni det?

• Svar på tråden någon som vart utsatt för falsk ryktesspridning?
  • Anonym (orkar inte)

ingen?

• marianne a

Polisanmälan eller hot om polisanmälan brukar hjälpa.

• Anonym
    Anonym (orkar inte) skrev 2010-04-26 16:36:16 följande:
    Min sambos ex sprider falska rykten om mig. Trots att det var över två år sedan de gjorde slut så slutar hon inte sprida otäcka saker om mig.Någon som varit utsatt för detta? Hur hanterade ni det?
    Usch vad jobbigt!!
    Jag har varit utsatt för falska rykten. Jag tyckte att det var gräsligt! Fy! Jag blev jätteledsen! Och arg!
    Jag tänkte och hoppades på att människorna som lyssnade på tjejen som spred ryktena om mig, inte skulle tro på det. Och att sanningen alltid kommer fram till slut. De som känner mig vet ju vad som är sant och inte. Mina vänner var ett stöd för mig. Och de backade upp mig vid ett tillfälle då de hade råkat vara på samma ställe som den här tjejen när hon började snacka. De sa ifrån!

Det goda vinner alltid över det onda! Även fast att det kan ta tid och vara jättejobbigt!! Så tror jag!
    I detta fallet var jag det goda och hon det onda!! =)  Och sanningen uppdagades och hon fick skämmas över hennes handlingar!
  • LillaTanten

Prova att göra en polisanmälan om förtal, tvivlar tyvärr på att det är ett högprioriterat ärende men om du gör en första anmälan nu så kommer den att ligga till grund för ev. vidare anmälningar, från dig eller andra längre fram i tiden.

Jag har varit med om en liknande ryktesspridning, fast i en väldigt begränsad krets så tack och lov slapp jag anmäla - det räckte med att de hon sladdrade med kände oss båda och att jag kontaktade dem när jag fått höra vad som sagts och så var det ur världen.

Svar på tråden någon som vart utsatt för falsk ryktesspridning?