• Aprilia

Åt vitsippa

Min 3-åring stoppade i sig en vitsippa, jag vet att dom är giftiga men hur giftiga måste jag ringa giftinformationen??? Hittar ingen info på nätet......

Tuva 0401 Saga 0703 och Vidar 090914
  • Svar på tråden Åt vitsippa
  • skånetös78

googla "vitsippa giftig" så står där en del!

*Linnea 7/11-08*
  • M2003

Absolut! Ring giftinformationscentralen. Vitsippa är giftig! Eller åk direkt till akuten med den lilla!

• Tingeling83

Oj hur har de gått??

Kärlek
  • Aprilia

äsch det var ingen fara, jag läste på giftinformationens hemsida där stod det, kan ge sveda i mun, ge lite vatten som dryck. Men hon fick inte ens sveda. Vitsippan räknas som giftig men den är inte farligt giftig tydligen. Många växter som ger sveda eller smakar illa räknas som giftiga även fast de inte är farliga

• Aprilia
    M2003 skrev 2010-04-26 18:01:37 följande:
    Absolut! Ring giftinformationscentralen. Vitsippa är giftig! Eller åk direkt till akuten med den lilla!
    Dom hade nog garvat åt oss om vi åkt till akuten Tur jag inte såg alla svar förrän nu!
  • M2003
    Aprilia skrev 2010-04-30 12:18:28 följande:
    Dom hade nog garvat åt oss om vi åkt till akuten Tur jag inte såg alla svar förrän nu!
    Det är väl en dosfråga också. Det är ju inte så lätt att veta hur mycket någon fått i sig!

Jag skulle inte ha skrattat. Jag jobbar själv på akuten! Hellre en gång för mycket på akuten än en gång för lite!
    Giftinformationscentralen är bra att ringa till! De kan jätte mycket!
Svar på tråden Åt vitsippa