• Anonym (Ts)

Du ska på dejt, vad tar du på dig?

La detta under relationsproblem, vill skriva anonymt.

Om du skulle gå på dejt med en kille du aldrig har träffat vad skulle du ha på dig då?

Jag har snackat med en kille nu i ca 2-3 månader, både i telefon och msn/cam. Vi ska kanske ses nu på trosdag   Men vad ska man ha på sig på första dejten egentligen? Vad ska man inte ha? Något annat man ska tänka på?

Jag har aldrig gått på en dejt innan. Eller ja när jag var 15 år, men de är några år sen nu .  Så är rätt nervös, är ju mycket lättare att snacka i telefon än på "riktigt". Är rädd för att inte veta vad jag ska säga och det blir pinsam tystnad. Jag skulle princip gå under då.

Så kom igen nu alla! Ge mig alla dejting tips och råd

• Svar på tråden Du ska på dejt, vad tar du på dig?
  • NadiaMi

Något jag kände mig bekväm och avslappnad i, och som var anpassat till aktiviteten/omgivningarna.

Ska ni ut och äta på en finare restaurang så finns det ju anledning att klä upp sig lite extra, men är det en fika-dejt eller om ni ska vandra runt på stan och göra lite sight-seeing är det bättre med bekväma och lite mer avslappnade kläder, och eventuellt mer bekväma än 'snygga' skor så ni inte måste stanna pga onda fötter.

Undvik ALLT som innebär att du måste kolla så kläderna sitter som de ska, eller som kan innebära att du visar mer än du egentligen vill. Enkelt är bäst, för då kan du lägga mer energi på att lära känna din dejt bättre istället för att nojja över hur du ser ut, om håret ligger rätt osv.

• Anonym (blindbock)

Gud, vad spännande!

På min första och enda blinddate så klädde jag mig ganska propert för att liksom visa mig lite mer seriös. Hade svart pennkjol och en grå finstickad tröja. Ville inte klä upp mig för sexigt och urringat då jag fick för mig att det mer skulle ge "sex-vibbar" och inte relationsvibbar eller nåt. Haha, jaja det funkade i alla fall och vi är nu gifta och väntar första barnet! Var också supernervös innan över vad man skulle prata om men när det uppstod någon pinsam tystnad så sa jag typ bara "Oj, nu får vi komma på nåt att prata om fort som fan innan det blir pinsamt!" Då blev det automatiskt inte lika pinsamt längre.

Vi hade i och för sig aldrig sett eller pratat med varandra innan då det var en gemensam bekant som fixade dejten så därför hade vi ju en massa att prata om som du och din dejt kanske redan vet om varandra men det går säkert bra! Om kemin stämmer så kommer ni nog att ha det väldans mysigt och hitta saker att prata om

• malca

Något du själv tycker är snyggt och känner dig bekväm i.
    Själv är jag en jeans och t-shirt tjej, så det är vad jag skulle ha på mig. Smickrande tighta jeans, snygg t-shirt, högklackat eller sneakers och skinnjacka eller jeansjacka...eller trenchcoat och höga stövlar.
    Skulle absolut inte vilja klä upp mig för mycket för en första dejt, eller en dejt överhuvudtaget. Däremot om jag är tillsammans med någon så klär jag gärna upp mig i någon snygg klänning ibland.

• Anonym (Ts)
    NadiaMi skrev 2010-04-26 17:48:00 följande:
    Något jag kände mig bekväm och avslappnad i, och som var anpassat till aktiviteten/omgivningarna. Ska ni ut och äta på en finare restaurang så finns det ju anledning att klä upp sig lite extra, men är det en fika-dejt eller om ni ska vandra runt på stan och göra lite sight-seeing är det bättre med bekväma och lite mer avslappnade kläder, och eventuellt mer bekväma än 'snygga' skor så ni inte måste stanna pga onda fötter. Undvik ALLT som innebär att du måste kolla så kläderna sitter som de ska, eller som kan innebära att du visar mer än du egentligen vill. Enkelt är bäst, för då kan du lägga mer energi på att lära känna din dejt bättre istället för att nojja över hur du ser ut, om håret ligger rätt osv.
    Vi ska nog bara ta en promenad runt stan. Bra de där med kläder, att ta något bekvämt. Så slipper man oroa sig över de :) Börjar bli nervös nu!! :)
  • Anonym (Ts)
    Anonym (blindbock) skrev 2010-04-26 17:53:24 följande:
    Gud, vad spännande! På min första och enda blinddate så klädde jag mig ganska propert för att liksom visa mig lite mer seriös. Hade svart pennkjol och en grå finstickad tröja. Ville inte klä upp mig för sexigt och urringat då jag fick för mig att det mer skulle ge "sex-vibbar" och inte relationsvibbar eller nåt. Haha, jaja det funkade i alla fall och vi är nu gifta och väntar första barnet! Var också supernervös innan över vad man skulle prata om men när det uppstod någon pinsam tystnad så sa jag typ bara "Oj, nu får vi komma på nåt att prata om fort som fan innan det blir pinsamt!" Då blev det automatiskt inte lika pinsamt längre. Vi hade i och för sig aldrig sett eller pratat med varandra innan då det var en gemensam bekant som fixade dejten så därför hade vi ju en massa att prata om som du och din dejt kanske redan vet om varandra men det går säkert bra! Om kemin stämmer så kommer ni nog att ha det väldans mysigt och hitta saker att prata om
    Oj va kul för er att ni är gifta och väntar barn, grattis! :)

Jag vill oxå visa mig seriös, funderar på ett par snygga jeans och nån blus/skjorta till.  haha de ska jag oxå säga ifall det blir pinsam tysnad
  • Anonym (Ts)
    malca skrev 2010-04-26 18:01:00 följande:
    Något du själv tycker är snyggt och känner dig bekväm i. Själv är jag en jeans och t-shirt tjej, så det är vad jag skulle ha på mig. Smickrande tighta jeans, snygg t-shirt, högklackat eller sneakers och skinnjacka eller jeansjacka...eller trenchcoat och höga stövlar. Skulle absolut inte vilja klä upp mig för mycket för en första dejt, eller en dejt överhuvudtaget. Däremot om jag är tillsammans med någon så klär jag gärna upp mig i någon snygg klänning ibland.
    Håller med dej i de du har skrivit. Vill inte klä upp mig utan mer vara den jag är, vanliga jag.
  • Anonym (Ts)

Puffar för fler tips :)

• SunTiger
    Anonym (blindbock) skrev 2010-04-26 17:53:24 följande:
    Gud, vad spännande! På min första och enda blinddate så klädde jag mig ganska propert för att liksom visa mig lite mer seriös. Hade svart pennkjol och en grå finstickad tröja. Ville inte klä upp mig för sexigt och urringat då jag fick för mig att det mer skulle ge "sex-vibbar" och inte relationsvibbar eller nåt. Haha, jaja det funkade i alla fall och vi är nu gifta och väntar första barnet! Var också supernervös innan över vad man skulle prata om men när det uppstod någon pinsam tystnad så sa jag typ bara "Oj, nu får vi komma på nåt att prata om fort som fan innan det blir pinsamt!" Då blev det automatiskt inte lika pinsamt längre. Vi hade i och för sig aldrig sett eller pratat med varandra innan då det var en gemensam bekant som fixade dejten så därför hade vi ju en massa att prata om som du och din dejt kanske redan vet om varandra men det går säkert bra! Om kemin stämmer så kommer ni nog att ha det väldans mysigt och hitta saker att prata om
    Ta väl hand om er "gemensam bekant". Jag önskar att det fanns fler av den sorten, var det en man eller kvinna?
  • Anonym (blindbock)
    SunTiger skrev 2010-04-26 20:45:20 följande:
    Ta väl hand om er "gemensam bekant". Jag önskar att det fanns fler av den sorten, var det en man eller kvinna?
    Ja, vi är båda evigt tacksamma! Egentligen kan man tycka att hon skulle vara min närmaste vän och inte bara en bekant med tanke på hur jäkla mycket hennes handling har påverkat mitt liv till det bättre 
Svar på tråden Du ska på dejt, vad tar du på dig?