• grannkatten

Törs man testa lociloci?

Törs man testa lociloci eller kan jag ha gjort något dumt som registrerade mig och min son? Tycker att det kan vara värt 50 kr för att hålla koll på honom, men det kanske är en dålig site?
    Hur precis ska man kunna se var någon är? Som det ser ut nu så står det 7.9 km så nu ser det ut som om han skulle vara ute i skogen fast han sitter här vid bordet...

• Svar på tråden Törs man testa lociloci?
  • Ulf Harrys Farsa

Dom använder ju sig av triangulering mellan mobilmaster, kan slå fel på 500-1000m kanske, men förmodligen är problemet som ni har att bara telefonen "syns" av två master, då blir positioneringen väldans svår.

lociloci fungerar alltså icke i djupa norrländska skogar. :)

• grannkatten

Hmm, vi har båda comviq och för mig ser det ut som om jag sitter ett kvarter härifrån och för min son som om han sitter några kilmoter ut i skogen....

• Smultron ett
    grannkatten skrev 2010-04-26 20:18:33 följande:
    Hmm, vi har båda comviq och för mig ser det ut som om jag sitter ett kvarter härifrån och för min son som om han sitter några kilmoter ut i skogen....
    hehe. Han kanske har en personlighetsklyvning?
    The world's a better place when it's upside down!
  • grannkatten

Hi, hi, hi.. det var roligt... Finns det något annat bra program man kan använda? Tydligen så stöder inte min telefon Google Latitude...

Svar på tråden Törs man testa lociloci?