• Edda2

Om man får missfall/MA, försvinner alla symtom då?

Frågar mest för jag gjorde ett moderkaksprov den 20/4 och började blöda nästan direkt efter blödningen slutade samma dag. Fick Tabletter för att hjälpa blödningen och "såret". Fostret levde ca 1½ timme efter blödningen.
    I tors och fre blödde jag eller det vra gammalt blod, bm sa det i alla fall och att dte antagligen var det blodet från då i tis som skulle ut.

Men såklart är jag orolig att fostret inte lever där inne. Men jag har fortfarande ont/känslig i brösten och bröstvårtorna. Det har varit det största graviditetssymtomet jag har haft+ trötthet. Så är det möjligt fostret lever om jag fortfarande känner detta?
    Ska på återbesök den 4e men tiden går inte fort nog så därför tänkte jag höra med er som tyvärr har råkat ut för detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:27
    Glömde skriva jag är i v 13 (12+)

• Svar på tråden Om man får missfall/MA, försvinner alla symtom då?
  • Anonym

Min bebis dog i v 13 och jag hade alla de symtomen kvar som jag haft hela tiden under graviditen, jag misstänkte inget.

• Edda2
    Anonym skrev 2010-04-26 18:32:02 följande:
    Min bebis dog i v 13 och jag hade alla de symtomen kvar som jag haft hela tiden under graviditen, jag misstänkte inget.
    Jätte tråkigt att höra. Fick du någon blödning eller det upptecktes på RUL?
  • Anonym

Jag hade lite blödningar som avtog, jag var inne och gjorde 3 ul och allt såg bra ut, bebben levde. Men när jag var inne 5 dagar efter mitt sista ul så hade bebben dött precis. Jag fick föda fram vår lilla bebis på sjukhuset. Jag trodde aldrig att detta skulle hända mig, jag hade gått in i 4 månaden. Men nu 7 veckor efter så har jag precis haft min ägglossning, så vi provar igen.

Jag hoppas verkligen att allt är bra med dig och din bebbe..

• Anonym

Man kan ha kvar alla symtom ett bra tag även om fostret dött.
    De behöver inte ens avta, hemskt nog.

Det är det som är så överjävligt, och som gör att så många kvinnor känner sig så lurade och förrådda av sin kropp som tuffar på och fortfarande tror att den är gravid.
    Trots att graviditeten inte längre fortgår.

Håller alla tummar för att din lill* mår fint där inne!

• Anonym (undrande)

Inte meningen att låta okänslig, men vad står MA för?

Hoppas verkligen att allting är bra med bebisen, kram!

• Anonym
    Anonym (undrande) skrev 2010-04-26 20:02:17 följande:
    Inte meningen att låta okänslig, men vad står MA för?
    Missed Abortion.
    Missfall där fostret inte stöts ut omedelbart, utan stannar kvar inne i livmodern en tid efter att det dött.
  • Anonym

En kompis till mig gick med ett dött foster i 8 veckor, hade alla symtom och visste inte ett skit att hennes bebis hade dött. Fruktansvärt hemskt..

• Anonym (undrande)
    Anonym skrev 2010-04-26 20:03:41 följande:
    Missed Abortion. Missfall där fostret inte stöts ut omedelbart, utan stannar kvar inne i livmodern en tid efter att det dött.
    Tackar!
  • Anonym

Jag fick konstaterat MA i vecka 14, hade symptom hela tiden tills skrapningen.. Fostret hade då varit dött i fem veckor..

• Edda2
    Anonym skrev 2010-04-26 19:01:45 följande:
    Jag hade lite blödningar som avtog, jag var inne och gjorde 3 ul och allt såg bra ut, bebben levde. Men när jag var inne 5 dagar efter mitt sista ul så hade bebben dött precis. Jag fick föda fram vår lilla bebis på sjukhuset. Jag trodde aldrig att detta skulle hända mig, jag hade gått in i 4 månaden. Men nu 7 veckor efter så har jag precis haft min ägglossning, så vi provar igen.Jag hoppas verkligen att allt är bra med dig och din bebbe..
    Jätte tråkigt att höra och hoppas det tar sig denna gång och ni får njuta av bebis senare.

Ovissheten är ju det som är värst men känns som jag får vänta och stå ut tills den 4e för att se om lill* lever. Då är det precis 2 veckor som har gått.
    Ena stunden känns det som detinte är någon fara allt är som det ska medans ena så är där inget hjärta som tickar en får se.
  • Anonym

Hur länge har man kvar symptomen efter missfall?
    Jag har fått höra att symptomen ska försvinna ganska snart efteråt.

Jag fick en blödning för lite över en vecka sen, var in på VUL i fredags där det var tomt i livmodern, hon såg ingenting. Skulle då gått in i v 7.

Men jag mår fortfarande riktigt dåligt, illamåendet har inte försvunnit för fem öre, och så läser man om MA, men skulle jag ha fått det skulle väl det synts?

Jag är less på att må illa, jag förlorade mitt lilla embryo, men det känns fortfarande som jag är gravid. Det är plågsamt!

• Anonym (MF)

eftersom det är så många som skriver om MA och kvarstående grav.symptom så vill jag inflika med ett litet inlägg...

Jag fick missfall i lördags, har precis slutat blöda nu. Jag var i v. 6. Mina graviditetssymptom såsom spända bröst, hungersug, värmesvallningar, "mensvärk", kissenödighet och känslan av att vara gravid försvann under torsdagkvällen. Jag kände mig plötsligt helt ogravid och blev inte alls förvånad när blödningen startade på lördageftermiddag. Hade mer eller mindre förväntat mig det. Det enda som kvarstod var smått ömma bröst med synliga blodådror, det har dock försvunnit helt idag också.
    Ska in till Gyn imorgon för att bekräfta MF med VUL.

Lycka till med din graviditet! Säker på att allt är bra med ditt pyre!

• Edda2

Började blöda i morse igen så ringde åter kk akut så var där inne. Allt såg bra ut bebisen levde och sambon hörde hjärtljuden Jag är förkyld och hlavdöv så jag hör knappt haha. men jag har eventuellt en liten blodansamling som ligger där men det skulle inte vara någon fara, dessutom har jag moderkakan lågt sittandes även denna gång och det gör att det aknse är lite lättare för blödning. Skönt att fått det uppkollat!

Hoppas det håller sig nu resten av veckorna. tack så mycket för era svar och beklagar att ni fått missfall/ma.

• Anonym
    Edda2 skrev 2010-04-27 14:49:39 följande:
    Började blöda i morse igen så ringde åter kk akut så var där inne. Allt såg bra ut bebisen levde och sambon hörde hjärtljuden Jag är förkyld och hlavdöv så jag hör knappt haha. men jag har eventuellt en liten blodansamling som ligger där men det skulle inte vara någon fara, dessutom har jag moderkakan lågt sittandes även denna gång och det gör att det aknse är lite lättare för blödning. Skönt att fått det uppkollat!Hoppas det håller sig nu resten av veckorna. tack så mycket för era svar och beklagar att ni fått missfall/ma.
    Jag håller verkligen tummar för dig. Lycka till :)
  • Edda2

Tack! hoppas det håller hela vägen

Svar på tråden Om man får missfall/MA, försvinner alla symtom då?