• Mizz Turko

Ni som fått pengar för en konstaterad diagnos

En nyfiken fråga bara...

Ni som fått pengar för en diagnos, vad har ni haft för försäkring som har beviljat er dessa pengar?

Sjukförsäkring, eller ingår det i hem-liv-olyck?

Prinsessan Lorin 090512 ~~~ Prins BF 100624
  • Svar på tråden Ni som fått pengar för en konstaterad diagnos
  • Guy
    Mizz Turko skrev 2010-04-26 21:17:38 följande:
    ingen?
    Puff
  • Majsan70

Vad för diagnos?

Det finns ju en uppsjö av föräskringar med olika tillägg osv.

• Killarnas morsa

Hemförsäkringen täcker inga diagnoser.
    Livförsäkring tror jag inte.
    Olycksfallsförsäkring kan täcka invaliditet kopplad till ett olycksfall, inte annars.

För att få ersättning pga en diagnos, t ex när barn blir sjuka eller får skador, så krävs en gällande sjukförsäkring.
    Om man tecknar en barnförsäkring så brukar det vara en sjuk- och olycksfallsförsäkring som täcker både sjukdomar och större olycksfall.

Jag antar att du frågar av en anledning?
    Är det dig eller ett barn det gäller?
    Vilken diagnos tänker du på?
    Alla diagnoser genererar inte ersättning och det är olika mellan bolagens villkor.

• Mizz Turko
    Killarnas morsa skrev 2010-05-02 18:05:47 följande:
    Hemförsäkringen täcker inga diagnoser.Livförsäkring tror jag inte.Olycksfallsförsäkring kan täcka invaliditet kopplad till ett olycksfall, inte annars.För att få ersättning pga en diagnos, t ex när barn blir sjuka eller får skador, så krävs en gällande sjukförsäkring.Om man tecknar en barnförsäkring så brukar det vara en sjuk- och olycksfallsförsäkring som täcker både sjukdomar och större olycksfall.Jag antar att du frågar av en anledning?Är det dig eller ett barn det gäller? Vilken diagnos tänker du på?Alla diagnoser genererar inte ersättning och det är olika mellan bolagens villkor.
    Det är mig det gäller och undrar om man ska ha denna "sjukförsäkring" för att få ersättning.

har fått konstaterad IBS och laktosintolerans samt migrän.
  • Killarnas morsa
    Mizz Turko skrev 2010-05-03 20:27:32 följande:
    Det är mig det gäller och undrar om man ska ha denna "sjukförsäkring" för att få ersättning. har fått konstaterad IBS och laktosintolerans samt migrän.
    Ja, du måste vara försäkrad mot sjukdomar för att kunna få ersättning.
    Det ingår inte i allmänna försäkringar, såsom hemförs.
  • Mizz Turko

Okey, då vet man. Jag har en sjukförsäkring genom jobb och facket, men måste kolla om jag har det privat också. tack.

• ellam71

Har svårt att tro att man skulle få något för laktosintolerans och migrän, det är alldeles för vanligt tror jag...

Det bästa är väl att ringa ditt förs.bolag direkt så får du de korrekta uppgifterna.

Det som inte dödar härdar...
  • lintot

Jag tror inte att IBS gäller som en sjukdom, det säger läkaren till de flesta människor som dom inte kan hitta något annat på......Jag har oxå IBS därför jag vet!

Svar på tråden Ni som fått pengar för en konstaterad diagnos