Ni som fått pengar för en konstaterad diagnos
En nyfiken fråga bara...
Ni som fått pengar för en diagnos, vad har ni haft för försäkring som har beviljat er dessa pengar?
Sjukförsäkring, eller ingår det i hem-liv-olyck?
En nyfiken fråga bara...
Ni som fått pengar för en diagnos, vad har ni haft för försäkring som har beviljat er dessa pengar?
Sjukförsäkring, eller ingår det i hem-liv-olyck?
ingen?
försöker ännu en gång
Vad för diagnos?
Det finns ju en uppsjö av föräskringar med olika tillägg osv.
Hemförsäkringen täcker inga diagnoser.
Livförsäkring tror jag inte.
Olycksfallsförsäkring kan täcka invaliditet kopplad till ett olycksfall, inte annars.
För att få ersättning pga en diagnos, t ex när barn blir sjuka eller får skador, så krävs en gällande sjukförsäkring.
Om man tecknar en barnförsäkring så brukar det vara en sjuk- och olycksfallsförsäkring som täcker både sjukdomar och större olycksfall.
Jag antar att du frågar av en anledning?
Är det dig eller ett barn det gäller?
Vilken diagnos tänker du på?
Alla diagnoser genererar inte ersättning och det är olika mellan bolagens villkor.
Okey, då vet man. Jag har en sjukförsäkring genom jobb och facket, men måste kolla om jag har det privat också. tack.
Har svårt att tro att man skulle få något för laktosintolerans och migrän, det är alldeles för vanligt tror jag...
Det bästa är väl att ringa ditt förs.bolag direkt så får du de korrekta uppgifterna.
Jag tror inte att IBS gäller som en sjukdom, det säger läkaren till de flesta människor som dom inte kan hitta något annat på......Jag har oxå IBS därför jag vet!