• Liiza

Lammskinn- till bebis, vart köper jag till bra pris?

Lammskinn- till bebis, vart köper jag till bra pris?

(Tror att jag har sett en tråd om detta tidigare,
    men hittar inte den så jag gör en ny)

Tack på förhand

• Svar på tråden Lammskinn- till bebis, vart köper jag till bra pris?
  • guldplutt

Är det bara jag som hört att det inte ska vara bra med fårskinn till bebisar..?

• Blablabla

Äkta fårskinn går bra att ha till bebisar men däremot Ikeas fusk-päls är inte bra för den är inte allergitestad.
    Det brukar i alla fall finnas i babybutiker...vet inte vilka som har billigast...

• AMA68

www.vilare.se/

www.gotland.net/gotlandslamm/index.htm

Babyland/Babyproffsen ska ha för 295:- men jag har inte hittat nåt.

Sök här på FL också för jag vet att det fanns ett par trådar i ämnet - särskilt om just IKEAs Ludde som INTE rekommenderas till bebisar - ens av IKEA själva.

Själv satsar jag nog på ett från Vilare - OM vi inte får ett i julklapp av bekanta som har egna får.

• Liiza

Tack, tack! Det är alltså FÅRskinn jag ska söka.

www.vilare.se kostar fårskinn till baby: 670.- + 80.-

Undrar om det är det bästa priset?

• Joy

Jag köpte ett halvklippt babyskinn på Barnens hus..för 450 kr ord 679:-...tror att et var någon kanpanj på det just nu. Mycket mjukt och skönt+ att det inte är sååå där jättelånghårigt och kan tvättas i maskin.
    Bebin är inte född än, men jag använder det just nu i bilen för att vi har skinnklädsel där "superkallt"..sedan blir nog bra att "grunda med" i vagnen när "lillkillen är född".
    Feb 2006

Lycka till med köpet.

• NicoleLouice

Jag köpte fr. lammskinn.se Bra service och allergitestat m.m Bra pris 300:- för ett stort.

• Leilaz

Köpte äkta fårskinn på Silvanbygg här i Jönköping för 400 kr, de hade ett tillfälligt lager. Jättemjukt och gosigt

• AMA68

Fick just höra - från en återförsäljare(!) - att skinnet för 295:- från Babyproffsen är att jämställa med 2:a-sortering?
    Det fäller och är av usel kvalitet tydligen?
    Ja, det kanske inte var så förvånande med tanke på priset alltså, men jag tänkte ändå dela med mig av informationen.

Fridens!! /AMA

• splash

gravid.se säljer de lammskinn som ska vara "barnvänliga" för 395:- + porto.
    Blivande morfar har beställt, men vi har inte fått "besiktiga" det ännu eftersom bebbe inte kommit till oss ännu.

Svar på tråden Lammskinn- till bebis, vart köper jag till bra pris?