Lammskinn- till bebis, vart köper jag till bra pris?
(Tror att jag har sett en tråd om detta tidigare,
men hittar inte den så jag gör en ny)
Tack på förhand
(Tror att jag har sett en tråd om detta tidigare,
men hittar inte den så jag gör en ny)
Tack på förhand
Är det bara jag som hört att det inte ska vara bra med fårskinn till bebisar..?
Äkta fårskinn går bra att ha till bebisar men däremot Ikeas fusk-päls är inte bra för den är inte allergitestad.
Det brukar i alla fall finnas i babybutiker...vet inte vilka som har billigast...
www.vilare.se/
www.gotland.net/gotlandslamm/index.htm
Babyland/Babyproffsen ska ha för 295:- men jag har inte hittat nåt.
Sök här på FL också för jag vet att det fanns ett par trådar i ämnet - särskilt om just IKEAs Ludde som INTE rekommenderas till bebisar - ens av IKEA själva.
Själv satsar jag nog på ett från Vilare - OM vi inte får ett i julklapp av bekanta som har egna får.
Tack, tack! Det är alltså FÅRskinn jag ska söka.
På www.vilare.se kostar fårskinn till baby: 670.- + 80.-
Undrar om det är det bästa priset?
Jag köpte ett halvklippt babyskinn på Barnens hus..för 450 kr ord 679:-...tror att et var någon kanpanj på det just nu. Mycket mjukt och skönt+ att det inte är sååå där jättelånghårigt och kan tvättas i maskin.
Bebin är inte född än, men jag använder det just nu i bilen för att vi har skinnklädsel där "superkallt"..sedan blir nog bra att "grunda med" i vagnen när "lillkillen är född".
Feb 2006
Lycka till med köpet.
Jag köpte fr. lammskinn.se Bra service och allergitestat m.m Bra pris 300:- för ett stort.
Kolla på denna sidan.
www.lammskinn.se
/Konstansia
Köpte äkta fårskinn på Silvanbygg här i Jönköping för 400 kr, de hade ett tillfälligt lager. Jättemjukt och gosigt
Fick just höra - från en återförsäljare(!) - att skinnet för 295:- från Babyproffsen är att jämställa med 2:a-sortering?
Det fäller och är av usel kvalitet tydligen?
Ja, det kanske inte var så förvånande med tanke på priset alltså, men jag tänkte ändå dela med mig av informationen.
Fridens!! /AMA
På gravid.se säljer de lammskinn som ska vara "barnvänliga" för 395:- + porto.
Blivande morfar har beställt, men vi har inte fått "besiktiga" det ännu eftersom bebbe inte kommit till oss ännu.