• jompa

Någon som använder Enfamil ersättning?

Hejsan

Finns det någon mer som använder Enfamil ersättning? Min enmånaders son fick detta av Bvc då han inte riktigt går upp i vikt som han ska. Han kräks efter i stort sätt varje måltid.
    Hur funkar det för er? Tar det tid innan man märker någon skillnad?

• Svar på tråden Någon som använder Enfamil ersättning?
  • jompa

Ingen mer som använder detta?

• Grådan

Faktiskt aldrig hört talas om det, konstigt! Verkar ju inte så bra att han kräks hela tiden, ta upp det med BVC igen!
    Lycka till!

• jompa

Grådan, det verkar inte vara så många som använt det. Men han har fått detta mot sina kräkningar. Och vi började med det igår. Ville bara veta om det fanns andra som använt det och om det hjälp dem.

• Grådan

Sorry, missuppfattade ditt inlägg.......trodde han kräktes av det, ursäkta

• e d

Min tjej fick prövat det innan hon fick thick n easy. Jag tycker att thick n easy funkar bättre.

• Göteborgstjej

Vi använde Enfamil till Emilia. Hon kräktes hela tiden och gick inte upp som hon skulle. Enfamil gjorde att hon kräktes mycket mindre. Efter vi började ge det blev hon en annan bebis, nöjd glad och gosig.
    Vad undrar du mer??

• e d

För att svara på ditt inlägg (Läste för snabbt)
    Jag tror att man ska ge det en tid. Det blir bättre och bättre för var dag tycker jag.

• jompa

e d. Fick du thick n easy av BVC eller provade du det själv

• jompa

Göteborgstjej. Vet du om man kan göra iordning ersättningen och ha i kylen för att bara sedan värma det.

• Göteborgstjej

Hmm, hur var det vi gjorde. Usch vad man glömmer snabbt, och ändå var det bara tre månader sen vi slutade med Enfamilen!
    Jo det kan man, göra ordning och ställa i kylen. Står det inte på burken har jag för mig? Men det kan inte stå hur länge som helst. Oftast hade jag kokt vatten i kylen som jag blandade pulver i för att sen värma lite och sen ge.

• e d

jompa:
    Min dotter har diagnosen svår reflux och får thick n easy, losec och gaviscon.
    Vi får det på högkostnadskortet utskrivet av en läkare pga att det inte klassas som livsmedel eller som receptbelaggd medicin.

Om du vill prova det så köp en burk själv för att testa sen prata m bvc så att en läkare fixar dispans från socialstyrelsen annars blir det ett dyrt kalas

(Om jag har mycket stavfel är det pga att jag är tok trött )

Svar på tråden Någon som använder Enfamil ersättning?