Kan man köpa bara kannan till en kaffebryggare?
Tappade glaskannan i golvet imorse och den gick såklart i tusen bitar. Någon som varit lika klantig och kunnat köpa en ny eller måste man köpa en helt ny bryggare?
Tappade glaskannan i golvet imorse och den gick såklart i tusen bitar. Någon som varit lika klantig och kunnat köpa en ny eller måste man köpa en helt ny bryggare?
Kolla där du köpt den, det brukar finnas separata kannor.
eller sök på modellen på nätet.. ibland finns det kannor på tradera eller så om du tex har en Phillips så gå in på deras hemsida. Jag gjorde det när jag tappade kannan till vår gamla gamla bryggare i golvet (den har stått i sommarstugan i typ 20 år och modellen är helt klart utgången) och jag fick faktiskt en gratis kanna skickad till mig fast det kanske berodde på att den just var utgången
Kolla på servex.se där brukar det finnas det mesta.
Jobbar i butik och visst kan vi beställa hem (nästan) alla kannor men ibland blir det väldigt dyrt och då lägger vi inte på så vi ska tjäna något. Det är dyrt ändå.. Klart det beror ju på vad bryggaren kostade från början..
Leta på lokala loppisar typ Myrorna och Frälsis, tycker det alltid brukar finnas udda kannor på såna ställen, och då slipper du lägga ut alltför mycket genom att beställa en fabriksny. Bara att diska ordentligt, och kalka av den nån gång så den blir fräsch.
Smart att kolla på loppis, tyvärr hade jag inte tålamod för det. Gick till affären där jag köpt bryggaren och fick köpa en ny kanna, så idag fick vi kaffe här hemma!
Nja, 180 kostade den. Men det var det garanterat värt!