• EmelieLT

Babycafé i Stockholm?

Vet någon om och var det finns babycafén i Stockholmsområdet? Har försökt söka lite på google, men hittar inte riktigt något. Det är inte öppna förskolor jag är ute efter utan just ett mysigt babycafé. Har ni några bra tips så säg gärna till {#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Babycafé i Stockholm?
  • lieva

Kan rekomendera cafèet i Sturegallerian ,är inget specifikt babycafè men där är det supermysigt med soffor och sånt och sist jag var där var det fullt av bebisar.

• EmelieLT
    lieva skrev 2010-04-27 08:49:10 följande:
    Kan rekomendera cafèet i Sturegallerian ,är inget specifikt babycafè men där är det supermysigt med soffor och sånt och sist jag var där var det fullt av bebisar.
    Okej {#lang_emotions_smile} Finns det gott om plats för barnvagnar och liknande? Anledningen till att jag just är ute efter ett riktigt babycafé är för att min son absolut inte kan sitta stilla, han far omkring överallt och då känns det bra med en sån miljö och kanske att det även finns en liten lekhörna där han kan vara samtidigt som vi sitter bredvid och fikar...
  • lieva
    EmelieLT skrev 2010-04-27 08:51:46 följande:
    Okej  Finns det gott om plats för barnvagnar och liknande? Anledningen till att jag just är ute efter ett riktigt babycafé är för att min son absolut inte kan sitta stilla, han far omkring överallt och då känns det bra med en sån miljö och kanske att det även finns en liten lekhörna där han kan vara samtidigt som vi sitter bredvid och fikar...
    Hmm..jo,där finns gott om plats. Inga leksaker dock. Var där med min elvamånaders förra veckan och levde ifs rövare där då hon också går omkring och klättrar och har sig.. Men ja vad ska man säga..kanske finns bättre ställen då i så fall.
    Har du nära till Farsta kan jag rekomendera fiket bredvid Jack and Jones..där har de lekhörna.. Sen även G-star i Gubbängen..där är jag jätteofta..
  • Sjöhästen

Hej
    Du har även Waynes coffe som ligger inne på Mio på sveavägen. Där är det mycke mammor och barn. Dom har även en liten lekhörna.

• EmelieLT
    Sjöhästen skrev 2010-04-27 09:01:49 följande:
    HejDu har även Waynes coffe som ligger inne på Mio på sveavägen. Där är det mycke mammor och barn. Dom har även en liten lekhörna.
    Okej, då är det kanske det stället jag hört talas om {#lang_emotions_smile} Lät perfekt med en liten lekhörna, tack för tipset!

lieva skrev 2010-04-27 09:00:11 följande:
    Hmm..jo,där finns gott om plats. Inga leksaker dock. Var där med min elvamånaders förra veckan och levde ifs rövare där då hon också går omkring och klättrar och har sig.. Men ja vad ska man säga..kanske finns bättre ställen då i så fall.Har du nära till Farsta kan jag rekomendera fiket bredvid Jack and Jones..där har de lekhörna.. Sen även G-star i Gubbängen..där är jag jätteofta..
    Okej, kan alltid ta mig en titt {#lang_emotions_smile} Himlans jobbigt bara när han inte kan sitta stilla men det inte finns någonstans han kan vara på.. Var faktiskt där i Farsta igår, ganska mysigt där, men det känns inte tillräckligt liksom {#lang_emotions_tongue_out} Men tack för tipset!
  • lieva
    EmelieLT skrev 2010-04-27 09:15:53 följande:
    Okej, kan alltid ta mig en titt  Himlans jobbigt bara när han inte kan sitta stilla men det inte finns någonstans han kan vara på.. Var faktiskt där i Farsta igår, ganska mysigt där, men det känns inte tillräckligt liksom  Men tack för tipset!
    Men du.. Har du testat Barnadiset?
    Ligger i högdalens industriområde och där är perfekt för barn som vi har:) Gratis för barn under ett år också dessutom..
  • EmelieLT
    lieva skrev 2010-04-27 09:27:36 följande:
    Men du.. Har du testat Barnadiset?Ligger i högdalens industriområde och där är perfekt för barn som vi har:) Gratis för barn under ett år också dessutom..
    Jag var där innan jag fick barn faktiskt {#lang_emotions_smile} Okej, bra om det är gratis! Vad kostar det för vuxna? Såna där lekställen är toppen, bara att dom ofta är ganska dyra..
  • lieva
    EmelieLT skrev 2010-04-27 09:32:46 följande:
    Jag var där innan jag fick barn faktiskt  Okej, bra om det är gratis! Vad kostar det för vuxna? Såna där lekställen är toppen, bara att dom ofta är ganska dyra..
    Gratis för vuxna:) Sen har de banrmat där,frukttallrikar och vanlig mat mm .. Är där jätteofta för jag bor så nära och min tjej älskar det!
    Skönt också att inte så många kommer dit.. Ligger så udda till, kanske därför..
Svar på tråden Babycafé i Stockholm?