Har ni buljong i eran barnmat?
Hej
Jag ska gör en fiskgryta idag till min 8 månaders tjej.
Jag ska ha torsk, morot, purjulök och paprika. Kan jag ta en buljong i eller blir det för salt då? Har ni några tips?
Hej
Jag ska gör en fiskgryta idag till min 8 månaders tjej.
Jag ska ha torsk, morot, purjulök och paprika. Kan jag ta en buljong i eller blir det för salt då? Har ni några tips?
Till ett barn under 1 år skulle jag inte ha buljong i maten. Det började jag med vid 14 månader eller så tror jag. Innan dess gjorde jag maten utan buljong, tog bort mat till sonen och tillsatte buljong om vi skulle äta samma mat.
Nä, ingen buljong när jag gjorde barnmat till Hedda.
Finns ju massa kryddor man kan smaksätta med o grädde förhäjer smaken på det mesta.
Finns buljong utan salt och konstgjorda ämnen på hälsokostaffären. Det använde vi till hela familjen fram tills sonen var 1år. Den är ganska dyr men jättegod.
När jag gjorde barnmat brukade jag ibland använda buljongpulver utan tillsatt salt från Herbamare: www.bioforce.se/bioforce/sortiment/show_prod.asp
Mycket kryddor och färska örter användes också, så buljongen var knappast någon nödvändighet. Vet egentligen inte varför jag köpte den, men är man mat-shopoholic så är man, även när det handlar om barnmat
kan tipsa om att ha lite rotselleri i, den ger en lite salt smak. och va inte rädd för andra kryddor som sagt! och som la lola säger så förhöjer grädde smaken! eller en klick smör