• Ofelia

Oktober... det blev en fantastisk månad :-)

Uj uj... Hade egentligen tänkt vänta med att skriva tills det gått ytterligare några dagar och ytterligare något test. Men nu kan jag inte hålla mig längre. 15 dagar efter ÄP, 13 dagar efter ET, på mitt andra IVF-försök blev det ett klart och tydligt plus på grav-testet istället för alla hundratals minus jag sett genom åren. Det känns mycket märkligt, svårt att ta det till sig, lite tidigt för den där jättestora glädjen. Otroligt mycket farhågor och en stor vilja att tassa försiktigt; vi har ju ett missfall bakom oss (för 3 år sedan). Och efter ett tag som oförklarligt och ofrivilligt barnlös blir det så självklart att det inte ska gå och så otroligt avlägset att det skulle lyckas. Men detta är helt klart ett jättelikt steg på vägen Idag, den 25/10 är jag gravid, så är det Jag suger på tanken och myser

Symtom: ytterst lite. Stretande och dragande känsla i nedre delen av magen och tendens till yrsel när jag reser mig. Annars inget.

• Svar på tråden Oktober... det blev en fantastisk månad :-)
  • Mammanseko

GRATTIS!!!

Vad glad jag blir!

Helt underbart när det går bra för andra människor.

• Ofelia

Tack Ja, efter runt 6 år utan resultat känns det som att det vore fantastiskt om det kan få vara vår tur!

• Katterärbäst

Jag får väl säga grattis till dig också. Jag förstår precis din inställning. Har man tidigare varit med om att en graviditet upphört efter några veckor ser man sitt positiva test bara som ett första steg på vägen.

Själv ringde jag idag till min IVF-klinik och meddelade resultatet samt bokade tid för VUL (om tre veckor). Jag har svårt att ta för givet att jag kommer så långt.

• Ofelia

Jo, visst är det otroligt blandade känslor!?! Oj, vad vi får hålla tummarna för varandra!

• Pico

GRATTIS!! Underbart att höra!

• Sammet

OOOOOOoooo, vad roligt!!!
    Önskar er stort lycka till på färden

• Fröken N

Grattis och lycka till
    kram fn

Svar på tråden Oktober... det blev en fantastisk månad :-)