Träna bort hängbröst?
Haha, som rubriken lyder.
Innan jag blev gravid hade jag fasta snygga bröst, men nu efter amning osv är dom inte så roliga längre. Så kan man träna dom fastare, eller äre bara att slänga dom över axlarna och gilla läget?
Haha, som rubriken lyder.
Innan jag blev gravid hade jag fasta snygga bröst, men nu efter amning osv är dom inte så roliga längre. Så kan man träna dom fastare, eller äre bara att slänga dom över axlarna och gilla läget?
Tyvärr är det bara att gilla läget eller lägga sig under kniven. Lös hud kan man inte träna bort.
Jag tycker att det fixade till sig av sig själva efter ca 1 år. Nu efter andra barnet ser jag dock inget hopp...:)
Men aaahhh, sugit! Inga träningsövningar som gör dom lite mer fylligare eller nått?
Kirurgi känns för seriöst och så illa är det inte, ÄN.
Tack för svar förresten :)
En kompis som började rida flera ggr/vecka uppger att hennes bröst fastat till sig rejält i takt med att hennes muskler - de som jobbar när hon håller emot tömmarna - blivit starkare. Men hon hade inte ammat eller så tidigare, så jag vet inte hur mkt egentlig skillnad det blivit. =)
jag har tränat hårt nu, och gått från Jkupa till kanske hmm DD- E ungefär
Smörjer brösten varje morgon o kväll, och tycker faktiskt att det drar ihop sig hyffsat.. Dock nej, fast härliga kullar som förr, lär man inte få tebaka förrens man lägger sig under kniven...
Tror det är en viss bit genetik oxå, så fråga din mamma ;-D
Att de ska bli som förut verkar det som att man bara kan glömma tyvärr. Krasst sett är det nog så för de flesta att fylligheten är ett minne blott efter graviditeten. Däremot kan du ju träna bröstmusklerna vilket kan lyfta dem en aning. Kör lite bänkpress och likande på gymmet. Fråga en intruktör om du inte är van att träna. Bra bröstövningar finns det gott om!
Lycka till! ![]()
Kan ge ett litet tips om att varje kväll smörja in brösten i en fet kräm och sen på med en sport-bh och sova så. Jag gjorde så i närmare ett år förut när jag hade gått ner massor i vikt på kort tid, och de stramade faktiskt upp sig! Vart en ganska så stor skillnad. Inte precis som förut såklart, men helt klart godkänt. :)
Om du inte gillar att gå på gymmet kan du ju alltid köra armhävningar hemma, de kan man variera en massa så att de tar bröstmuskeln på olika sätt och på så vis få med HELA muskel.
Annars finns ju en hel massa bra träningsspel nu, typ till wii, kanske hittar du något där... att yoga kan ju ge en del armmuskler, och bröstmuskler naturligtvis.
Men vill man få bröstmuskler som är att räkna med måste man nog köra med vikter. Men man kan ju alltid pröva sig fram
Inte för att jag har det problemet, men jag tränar mycket och vet mycket om styrketräning. Vad jag vet, så kan definitivt vanlig, hederlig styrketräning strama upp och fixa till.