• DaaLing

Träna bort hängbröst?

Haha, som rubriken lyder.
    Innan jag blev gravid hade jag fasta snygga bröst, men nu efter amning osv är dom inte så roliga längre. Så kan man träna dom fastare, eller äre bara att slänga dom över axlarna och gilla läget?

• Svar på tråden Träna bort hängbröst?
  • BlommyNess12

Tyvärr är det bara att gilla läget eller lägga sig under kniven. Lös hud kan man inte träna bort.

• muffin

Jag tycker att det fixade till sig av sig själva efter ca 1 år. Nu efter andra barnet ser jag dock inget hopp...:)

• DaaLing

Men aaahhh, sugit! Inga träningsövningar som gör dom lite mer fylligare eller nått?
    Kirurgi känns för seriöst och så illa är det inte, ÄN.
    Tack för svar förresten :)

• DaaLing
    muffin skrev 2010-04-27 11:30:27 följande:
    Jag tycker att det fixade till sig av sig själva efter ca 1 år. Nu efter andra barnet ser jag dock inget hopp...:)
    Haha, jag får ge det ett år då, har nu gått 7 månader och enligt mina kritiska ögon blir det bara värre och värre.
  • SCSI

En kompis som började rida flera ggr/vecka uppger att hennes bröst fastat till sig rejält i takt med att hennes muskler - de som jobbar när hon håller emot tömmarna - blivit starkare. Men hon hade inte ammat eller så tidigare, så jag vet inte hur mkt egentlig skillnad det blivit. =)

• Trikarn

jag har tränat hårt nu, och gått från Jkupa till kanske hmm DD- E ungefär

Smörjer brösten varje morgon o kväll, och tycker faktiskt att det drar ihop sig hyffsat.. Dock nej, fast härliga kullar som förr, lär man inte få tebaka förrens man lägger sig under kniven...

Tror det är en viss bit genetik oxå, så fråga din mamma ;-D

full rulle, dygnet runt
  • Engfield

Att de ska bli som förut verkar det som att man bara kan glömma tyvärr. Krasst sett är det nog så för de flesta att fylligheten är ett minne blott efter graviditeten. Däremot kan du ju träna bröstmusklerna vilket kan lyfta dem en aning. Kör lite bänkpress och likande på gymmet. Fråga en intruktör om du inte är van att träna. Bra bröstövningar finns det gott om!

Lycka till!

• Ecthalia
    DaaLing skrev 2010-04-27 11:31:24 följande:
    Men aaahhh, sugit! Inga träningsövningar som gör dom lite mer fylligare eller nått? Kirurgi känns för seriöst och så illa är det inte, ÄN. Tack för svar förresten :)
    Tränar man bröstmusklerna åker de väl upp lite i alla fall... är det inte så?
  • Bilancia

Kan ge ett litet tips om att varje kväll smörja in brösten i en fet kräm och sen på med en sport-bh och sova så. Jag gjorde så i närmare ett år förut när jag hade gått ner massor i vikt på kort tid, och de stramade faktiskt upp sig! Vart en ganska så stor skillnad. Inte precis som förut såklart, men helt klart godkänt. :)

• DaaLing
    SCSI skrev 2010-04-27 11:34:42 följande:
    En kompis som började rida flera ggr/vecka uppger att hennes bröst fastat till sig rejält i takt med att hennes muskler - de som jobbar när hon håller emot tömmarna - blivit starkare. Men hon hade inte ammat eller så tidigare, så jag vet inte hur mkt egentlig skillnad det blivit. =)
    Att hoppa upp på en hästrygg är tyvärr helt uteslutet för mig, men tack för ett bra tips!
    Trikarn skrev 2010-04-27 11:36:31 följande:
    jag har tränat hårt nu, och gått från Jkupa till kanske hmm DD- E ungefärSmörjer brösten varje morgon o kväll, och tycker faktiskt att det drar ihop sig hyffsat.. Dock nej, fast härliga kullar som förr, lär man inte få tebaka förrens man lägger sig under kniven...Tror det är en viss bit genetik oxå, så fråga din mamma ;-D
    Men det låter ju bra, nej förstår att jag aldrig kommer komma tillbaka till innan graviditeten, men något bättre än detta iaf. Så det ska jag verkligen testa.
    Om det är genetiskt så är ja körd! Då mamma fick operera sina bröst för att dom hängde så mycket! Haha! Men tack för bra tips!
    Engfield skrev 2010-04-27 11:40:35 följande:
    Att de ska bli som förut verkar det som att man bara kan glömma tyvärr. Krasst sett är det nog så för de flesta att fylligheten är ett minne blott efter graviditeten. Däremot kan du ju träna bröstmusklerna vilket kan lyfta dem en aning. Kör lite bänkpress och likande på gymmet. Fråga en intruktör om du inte är van att träna. Bra bröstövningar finns det gott om!Lycka till!
    Okej, nej har förstått att mina bröst innan graviditeten är ett minne blott :´( Och det dumma är att då uppskattade jag dom inte ens, ah man är så kritisk!
    Okej, tack för bra tips! Bänkpressen here i come :) Dock tänkte jag någon mer vardaglig träning är inte så förtjust i att gymma!
    Ecthalia skrev 2010-04-27 11:41:52 följande:
    Tränar man bröstmusklerna åker de väl upp lite i alla fall... är det inte så?
    Inte en aning, men det kan jag svara på om någon månad :) Absolut värt ett försök!
    Bilancia skrev 2010-04-27 11:45:50 följande:
    Kan ge ett litet tips om att varje kväll smörja in brösten i en fet kräm och sen på med en sport-bh och sova så. Jag gjorde så i närmare ett år förut när jag hade gått ner massor i vikt på kort tid, och de stramade faktiskt upp sig! Vart en ganska så stor skillnad. Inte precis som förut såklart, men helt klart godkänt. :)
    men det var ju ett jättebra tips! Nu är det flera som sagt att man ska smörja brösten mycket och sen drar jag på med en sportbh! Godkänt fungerar utmärkt! :) Inte direkt läge att vara kräsen här inte :) Tack för bra tips!
  • Engfield

Om du inte gillar att gå på gymmet kan du ju alltid köra armhävningar hemma, de kan man variera en massa så att de tar bröstmuskeln på olika sätt och på så vis få med HELA muskel.

Annars finns ju en hel massa bra träningsspel nu, typ till wii, kanske hittar du något där... att yoga kan ju ge en del armmuskler, och bröstmuskler naturligtvis.

Men vill man få bröstmuskler som är att räkna med måste man nog köra med vikter. Men man kan ju alltid pröva sig fram

• Johan01

Inte för att jag har det problemet, men jag tränar mycket och vet mycket om styrketräning. Vad jag vet, så kan definitivt vanlig, hederlig styrketräning strama upp och fixa till. {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Träna bort hängbröst?