Vi har misslyckats och det har spårat ur... (städning)
Dottern 11 år är totalt omöjlig vad det gäller städning och jag & mannen orkar inte längre. Egentligen har det spårat ur för ett bra tag sen men hur vi än försöker blir det inte bättre. Vi har hjälp henne, hotat, mutat m.m. men inget hjälper. När hon städar så manglar hon in allt på första bästa toma ställe så ibland kan det se städat ut om man tittar in snabbt men går man in i rummet och tittar i lådor/skåp/hyllor så svämmar det över och ingen ordning alls.
Hon har fått mat och dryckesförbud i rummet pga att hon misskött det och det har legat där och möglat typ. Ändå så lyssnar hon inte och smyger in med saker som för ligga där och mögla. Jag har hittat mandarinskal i lådan för trosor t.ex.... och även bestick där.
Hon har namn på lådor så var sak ska ha sin plats men ändå lyckas hon inte få ordning utan allt blandas. Smutstvätten kan hamna i en låda med tidningar t.ex eller där det ska vara pennor. Småsyskonens saker hamnar i alla hennes lådor när hon städar.
Vi har hjälpt henne så många gånger och då kunnat hålla på kanske 5-6 timmar med hennes rum och sen tar det inte ens 24 timmar så är det kaos igen. Varje gång vi hjälper henne att städa tar vi bort minst 1 sopsäck med sopor, saker m.m. men ändå tar det inte ens ett dygn innan det är kaos.
Hon är inte ett dugg rädd om sakerna heller. Dvd-skivor, dataspel ligger utan fodral. Hon fick vår digitalkamera när vi köpte ny och det funkade ett tag men nu är den spårlöst försvunnen och ligger antagligen ute nånstans. Det trots att jag sa åt henne flera gånger att sätta den i skåpet där den skulle vara...
Hon får hjälp att plocka in den rena tvätten i skåpen och ändå är det kaos och saker ligger på fel hylla. Tröjor hamnar med byxor, byxor med t-shirts osv.
Vad ska vi göra? Något måste hända innan jag gör något tokigt. Jag klarar inte ens av att gå in i hennes rum längre utan att bryta ihop.