• smc

Söker bra tips på bakning och pyssel för 1,5 åring

Vill gärna baka och pyssla med min 20 månaders son men det står lite still på idéfronten.
    Många av recepten för barn innehåller ju godis typ marshmallows, nonstop eller liknande och vi har aldrig gett godis och tänker inte börja på länge. Dock får han äta både fikabröd och efterrätter som är hemgjorda. Vad kan man baka då?

Vill också gärna ha tips på bra pyssel för småttingar, vi ritar varje dag och jag funderar på att införskaffa lite lera. Mer tips på bra pysselsaker?

• Svar på tråden Söker bra tips på bakning och pyssel för 1,5 åring
  • Plärtan

Jag och min son på 13 månader ska baka scones idag och bjuda mormor på! Första gången vi bakar tillsammans, ska bli roligt att se om det uppskattas att få kladda med degen ;)

• Truls06

sockerkaka/muffins eller pannkakssmet. Jätte roligt att få hälla i mjöl o mölk i bunken och knäcka ägg är spännande. Sen ska allt röras ihop och det är ju också spännande ;).

ha så kul!

• Lino A

Jag har gjort Play-Doh deg som ligger i plastpåsar i kylen. Vi leker med kakformar, vitlökspressen och trubbiga knivar.
    Min kille är lite yngre än din men gillar ändå att hjälpa till med matlagning. Röra i skålar, hacka spenatblad med slö smörkniv och sånt.

• smc

Tack snälla för tipsen! Tar gärna emot mer  :)

• lalasmama

chokladbollar - ok att smaka..
    köttbullar - inte ok att smaka.. haha (min 2½ åring älskar att rulla köttbullar, men förstår att man inte kan smaka..)
    skära falukorv me slö kniv, eller ta ut figurer me pepparkaksmått..
    havrekakor är inte så söta..
    muffins..
    mördeg som man ev färgar eller smaksätter.. å kavlar ut & tar ut kakor me pepparkaksmått..

♥ Jag älskar mina små prinsar ♥
Svar på tråden Söker bra tips på bakning och pyssel för 1,5 åring