• Anonym (Hårig tjej)

Tjej med hårigt ansikte

Jag har ett jättejobbigt problem som jag mår jättedåligt över. Jag är tjej och har hår i ansiktet, Svarta äckliga strån på hakan, under hakan typ halsen på en sida och lite mustach. Mår verkligen dåligt av det och känner mig okvinlig som bara den. Är rädd att visa mig ute i ljuset då jag är rädd att folk ska se att jag är hårig. Jag försöker ta bort det med vax, plockar en del med pincett och ibland när det är bråttom och jag inte hunnit åker rakhyveln fram. Men ändå blir det som svarta prickar kvar ibland. Jag har även hår på en massa andra oönskade ställen bland annat på ryggen och magen, vet inte hur länge jag haft det, om det blivit värre eller om jag bara blivit mer uppmärksam. Ibland blir jag livrädd att det är något allvarligt som orsakar det och får ångest över det. Min mamma har också hår i ansiktet som syns rätt rejält men hon har inte på kroppen som jag har :(

• Svar på tråden Tjej med hårigt ansikte
  • Amazina

Har du pco eller för mycket tstosteron i blodet? Typiska symtom!

• Anonym (Hårig tjej)

Jag var på gyn för att kolla varför min mens var så oregelbunden och då gjorde de vul och läkaren sa att jag inte hade de typiska pco äggstockarna. Dock hade jag för lågt shbg eller vad det hette och det i sin tur leder till för högt testoteron vad jag förstått. Fick brev hem med provsvaren där det stod att jag troligen hade en mild pcos, men kan man verkligen ha det utan de typiska cystorna på äggstockarna?  Jag har typ alla andra symtom, hårig, oregelbunden mens (dock blivit lite bättre när jag gått ner några kilon), finnar, övervikt, Fettet sätter sig på magen. På ett sätt hade jag nästan varit gladare om jag haft de typiska äggstockarna också för då hade de ju verkligen rört sig om pco och jag hade inte behövt oroa mig för allvarligare åkommor.

• Anonym (Hårig tjej)

Ingen annan som känner igen sig eller har några tips att komma med?

• MissMango

Miljoner tjejer har det som du! En del accepterar sitt hår som om det bidrog till deras skönhet, sträcker på sig och är stolta. Andra sliter förtvivlat för att bli av med det. Hur man än väljer att göra så är det mycket fulare att slarva med att ta bort sitt hår än att inte ta bort det alls.
    Har du mörka hår kan jag gratulera dig eftersom de är lättare att ta bort med de medel som finns tillgängliga på skönhetssalonger. Ofta får man ett paketpris på tio behandlingar som ger fina resultat. Men det finns tusen metoder så man ska fråga sig för ordetligt. Finansieringen är det få som kan plocka rakt ur fickan. En del ställen hjälper till med avbetalningar men det blir vanligare och vanligare att man tar banklån för att finansiera sin behandling. Inget konstigt med det alls!

Under tiden kan jag ge sig ett jättebra tips. Utan att generalisera; leta upp en hårsalong där det jobbar iranskor. De är bäst i hela världen på att ta bort hår! De både formar dina ögonbryn snyggt och tar bort mustacher o dyl genom att använda både pincett och tråd som tar bort även de minsta små hår. Det är billigt, ibland bara en hundring eller max två, så man kan gå ofta, och ju oftare man gör det, desto mindre ont gör det och som bonus blir hårstråna bara svagare och färre.

• Anonym (*)

Det finns en tråd som är rätt aktiv här på familjeliv, sök på generande hårväxt så hittar du nog den. Jag har själv precis samma problem, luden som en jäkla yeti. Håller på med laserbehandling just nu, har varit på första behandlingen och det går väl sådär, har större förhoppningar på nästa behandling då jag använt epilator några veckor innan då jag inte förväntade mig få tid så snabbt.

• Anonym (Hårig tjej)

Det värsta är att man aldrig känner sig slät och fin i ansiktet och ständigt oroar sig för att någon ska se. Blir nästan som en social fobi då jag inte vill göra saker för att jag känner mig äcklig :( Anonym * , brukar du köra epilator i ansiktet?

• Anonym (*)
    Anonym (Hårig tjej) skrev 2010-04-28 13:12:37 följande:
    Det värsta är att man aldrig känner sig slät och fin i ansiktet och ständigt oroar sig för att någon ska se. Blir nästan som en social fobi då jag inte vill göra saker för att jag känner mig äcklig :( Anonym * , brukar du köra epilator i ansiktet?
    Nej det har jag inte gjort, det gör aldellest för ont på mig. Men det ska gå, fick med "specialmunstycke" som är speciellt för ansiktet. Men som sagt, ajj...
  • SMARAGD

Vill du ha stöd ts inboxa mig.. Lider av massa hårväxt.. otroligt jobbigt.. o d e dyrt med laser :( skäms otroligt mkt.............. men måste försöka leva med det :( självklart är du fortsatt anonym utåt mot andra

kram

• SMARAGD

Kom just på att jag aldrig gått ut offentligt med mitt enorma problem :( nu skäms jag lite........ :P Men nu är det som det är. jag har detta problem, det är otroligt jobbigt.. undrar hur många fler som egentligen lider av detta i tysthet

• Anonym (jag med.)

Jag är också jättehårig, och det blir värre och värre med åldern...

Jag har kollat hormoner, och jag har inga fel där, utan för min del är det nog rätt upp och ner ärftligt. Grova svarta hårstrån överallt.

Försöker med hemmalaser nu, men märker ingen skillnad. Vanligast är att jag plockar ansiktet med pincett, och vaxar från midjan och ner. Och då menar jag verkligen från midjan.... Och gud, rumpan ska vi inte prata om! Den får min man hjälpa mig att vaxa, för där når jag ju inte själv.

Känns för j*vligt att så mycket av min tid ska gå åt generande hårväxt. Dessutom har jag turbofart på växten, så jag får vaxa minst var tredje vecka....

• bara nettan

Jag är glad att jag hittade denna sidan, för att veta att man inte är ensam gör det mycket lättare att leva med vissa problem.
    Min mamma har också samma problem så jag antar att jag ärvt det utav henne men jag vill bara inte erkänna det för mig själv.
    När jag ser mig i spegeln och tycker att jag blir allt mer hårig. Inte från dag til dag men år till år.
    Hakan är det enda stället som jag börjat raka och fått stubb på. vågar inte raka någonannanstans eftersom jag inte vill ha stubb i hela ansiktet. Men jag vill inte vara så hårig heller. Plockar också bort mörka hårstrån med pinsett.
    Detta är sjukt jobbig och önskar att det fanns någon statlig hjälp för oss med detta problem. Visst det finns ju laserbehandlig som man kan få, men själva processen dit är lång och inte ens säkert att ekonomisk hjälp.
    För mamma tog det ungefär 5 år från att hon gick till läkaren och bad om hjälp, till det att hon fick laserbehandling.

Har också problem med acke. Men jag gick till läkaren och fick utskrivet Tetracyklin som faktiskt är riktigt bra.

• Anonym (Bäst)
    MissMango skrev 2010-04-27 20:43:41 följande:

Jag kan  ge sig ett jättebra tips. Utan att generalisera; leta upp en hårsalong  . De är bäst i hela världen på att ta bort hår! De både formar dina ögonbryn snyggt och tar bort  o dyl genom att använda både pincett och tråd som tar bort även de minsta små hår. Det är billigt, ibland bara en hundring eller max två, så man kan gå ofta, och ju oftare man gör det, desto mindre ont gör det och som bonus blir hårstråna bara svagare och färre.

Hur kommer det sig att kvinnorna är bäst? 
  • Anonym (girltricks)

Hej! Om man som tjej inte vill ha mustasch elr liknande så kan man köpa blekmedel för ansiktshår. Det är jättelätt att använda man penslar på det låter det sitta i ca 5 min och sen sköljer man bort det! Jag använder det ;) (Det gör väldigt mycket att ha snygga ögonbryn,om du har överflödigt ögonbrynshår tycker jag du ska göra en eyebrowthreading det kostar inte så mkt ca 300 typ.) 

Svar på tråden Tjej med hårigt ansikte