• Leos och Vincents mamma

Osaltat smör?

Våran son är nu 7 månader o har alltid haft lite svårt att gå upp mycket i vikt på en gång..han följer sin kurva jättebra o har alltid gjort det o det är ju det viktigaste så det är ju inget fel på honom..
    Han är välidgt lång oxå så han tar ut det på längden istället för på vikten.
    Han vägde 7150 gram vid sin 7 månaders koll o var 73,3 cm lång.
    Bvc sa till mig att de tyckte att vi kunde ha i lite matolja eller smör(flytande smör eller margarin)i hans mat(gröt,purè o välling),om vi ville,för det skulle göra så att han skulle öka mera i vikt.

Nu till min fråga:
    Vad finns det för smör eller margarin som är flytande o som är osaltat?
    Vi vet vad vi kan använda för olja,men vet inte vad för smör som är osaltat..

Väldigt tacksam för svar!

• Svar på tråden Osaltat smör?
  • Grådan

Jag använder Carlshamns smörgås margarin i Oskars mat, jag kan i alla fall inte hitta att det står salt i innehållsförteckningen...
    En kompis till mig använder Flytande Milda......

• jojjo113

Det smör som heter smör finns i osaltat.. Jag tror att det är det enda som finns...

Men det som heter smör finns det som flytande?
    Jag har inte sett det nånstans.

• jojjo113

Nej det finns inte som flytande.. Det är "riktigt" smör, alltså inte bordsmargarin.. Men det finns bland bakmargarin och liknande i hyllorna.. Finns i varierande storlekar, allt från små stavar till större paket.. Det är lite dyrare än vanligt smör, men det är just för att det är Riktigt smör...

Jo,jag vet vad det är du menar
    Men jag undrade om det fanns i flytande för bvc sa att vi helst skulle ha flytande.

• jojjo113

Oj det fattade jag inte

Men ofta så spelar inte den lilla salt mängden någon roll.. Man ger ju inte så mycket av det..

Annars är rapsolja jätte bra, det har vi kört med och det är nyttigt också...

Det är lungt

Ja,vi har oxå tänkt på rapsolja..vi får se vad vi hittar i affären idag

Tack för era svar

• Bissa

Smör är animaliskt mättat fett. Vill man istället ge vegitabiliskt fett är rapsolja ett bra alternativ. Samma som olivolja fast utan den ganska framträdande olivsmaken. Ett tips är att välja det fettet familjen i övrigt brukar använda så att smaken är bekant när alla äter samma hemma

Svar på tråden Osaltat smör?