2:a gången med akut havandeskapsförgiftning
Hej
Är gravid med mitt andra barn och igår började jag känna smärta i övre delen av magen och må illa. Då jag fick akut havandeskapsförgiftning i slutet av min förra graviditet så känner jag igen syntomen. Mycket riktigt idag när jag var på MVC så var det äggvita i urinen(2) och jag skickades direkt till sjukhus.
Förra gången blev jag riktigt, riktigt dålig och hade så ont i magen (inte värkar) så att jag trodde bokstavligen att jag skulle avlida. Fick ingen bedövning då mina värden var så dåliga osv. Innan jag blev utskriven från förlossningen hade jag ett samtal med en läkare som kom och förklarade för mig innan han gav mig min journal att om jag hade blivit tvungen att snittas så hade de antagligen inte klarat mig, dock var det aldrig någon fara med sonen.
Idag när jag kommer in till sjukhuset så tar de blodtryck som ser bra ut (vilket det även gjorde hela tiden sist) och läkaren hakar helt upp sig på detta. Jag gör ett nytt urinprov (ca 45 min efter tidigare) som bara visar tendenser på äggvita, vilket som jag förstår det beror på att det bör ha gått minst 4 timmar sedan man senast kissade. Hon skickar helt enkelt hem mig, hon sa att hade jag inte bott i stor Göteborg eller stor Stockholm så hade jag troligen blivit igångsatt men här är vi så vana att se detta så vi agerar annorlunda.
Nu är det ju inte så att jag vill bli igångsatt (eller vet inte) men jag är grymt rädd för att faktiskt bli så dåligt som jag blev sist, då gick det från att ha lite ont som nu tills fruktansvärt akut ont på ca 20 min.
Är det någon mer som varit med om detta?